Friday, November 13, 2009

Undangan Ke Majlis Perkahwinan Zara : Perlukah Aku Mengedarkan Kad Secepat Mungkin Kepada Semua?

Usai mengedarkan kad perkahwinan yang berwarna hijau itu di atas meja-meja guru di dalam bilik guru, aku kembali duduk di tempat aku. Puas hati kerana apa yang telah dirancang sudah sempurna. Nasib baik bilangan guru serta kakitangan sekolah yang kecil memudahkan kerja aku. Kad-kad kahwin sudah diedarkan, dan buat masa ini, aku mahu menenangkan fikiran yang bercelaru.

http://www.kadkahwinku.com/images/cardsimages/cm007_500x500.jpg

 [Gambar penghargaan di SINI]

Sedang aku duduk melepaskan lelah selepas berjalan mengedarkan jemputan, aku ditegur oleh guru lelaki yang duduk di sebelah aku. Cikgu Ar baru sahaja pulang dari kelas.

Cikgu Ar : Eh, ada kad kahwin lah.
Aku : Ya, saya yang letak situ cikgu.
Cikgu Ar : Alahai, awak kahwin ya?
Aku : Huh? Saya kahwin?
Cikgu Ar : Nama awak dalam kad ini.
Aku : Mana ada cikgu?
Cikgu Ar : Ada ni. (sambil menyebut nama pengantin perempuan)
Aku : Nama saya tiada lebihan H dan A di dua perkataan terakhir cikgu. (gelak)
Cikgu Ar : (ketawa)

Ya, itu bukan undangan daripada aku. Kad yang aku edarkan adalah daripada guru sekolah berhampiran yang menjemput kami semua. Musim cuti sekolah semakin hampir. Pelbagai perkara sudah dirancang dan sudah tentunya, resmi masyarakat Malaysia, musim cuti sekolah adalah musim berkahwin.

Cuti sekolah - Majlis Perkahwinan.
Cuti sekolah - Majlis berkhatan (bersunat).
Cuti sekolah - Musim mengawan (kata pensyarah aku dulu)


Di sekolah, kad-kad undangan ke majlis perkahwinan sudah mula diedarkan oleh mereka-mereka yang bakal melangsungkan pernikahan dan seterusnya majlis walimatul urus sepanjang bulan November dan Disember ini. Ada guru dari sekolah lain juga menjemput kami, dan sehingga kini aku sudah mendapat 4 undangan ke majlis perkahwinan tidak termasuk undangan perkahwinan dari dua orang sahabat dari kampus selatan.

Tadi ada juga yang bertanya bila aku mahu mengedarkan kad sendiri, aku hanya tersenyum. Perlukah aku mengedarkan kad jemputan perkahwinan yang kosong serta mempunyai nama Abah, Emak dan aku sahaja? *ketawa*

 
Zara : Esok (Sabtu - 14 November 2009) , bakal berada di Stadium Majlis Perbandaran Kluang, Johor - Menghantar pelajar ke sana bagi acara olahraga. Dan esok juga adalah ulang tahun ke-24 bagi teman yang aku anggap seorang Abang. Selamat Ulang Tahun Weijie!

62 comments:

Unknown said...

cuba letak nama di satu space yg kosong dgn nama Fahrin atau Tomok :p

oh mungkin Orlando lebih sesuai.

NAA said...

ceyh..ingatkan kak zara nak kawen...hahahahahaa...~

intanurulfateha said...

.kawen jgn lupe jmput ya! ;)

zella y said...

ingat kan zara dah nak kawen td... ;p

kalau kawen nanti jemput-jemputlah erk??

PiNk ButTeRfLy said...

OMG!

i was deceived!

hehe..

when ur lucky day is coming, one card for me kay?

Izza - Jiejah said...

mau kad jemputan jua ... ;-)

myQza said...

selamat pengantin baru cikgu zahrah!!


la la la

said...

Selamat Ulang Tahun Weijie!

Zara.....kalau mau kawin...
jangan lupa jemput kakak yer....

=D

Unknown said...

samo lah ngan komen di atas-atas nun..kawen jangan lupo jemput ambe...hehhe

imHepPie said...

x sabar mau tunggu kamu zara

Jard The Great said...

at least hang da ade calon.. ehehehe

NAZ said...

kenapa tidak kata ya:) hhaha

sharamli said...

j0m mengaWAn...hu3

Anonymous said...

nak kad jugak!nak kad jugak!

lumut said...

cehhhh..tertipu!!
lempangkang!!!!hehe

Samaira said...

aiyak ingat si kosong dan si comel sudah masanya bersatu hehe

cheryna zamrinor said...

Walimatul Urus

Saya, cheryna Pires dan Keluarga Pires @ CPC ingin menjemput ahli-ahli sesiapa sahaja untuk menghadiri majlis perkahwinan saya dengan pasangan pilihan saya, Jack Bass. Tentatif program adalah seperti berikut:

Hari : Sabtu (Cheryna) & Ahad (Jack)
Tarikh : 13 Oktober 2012 2009 (Kediaman Cheryna)
13 Oktober 2013 (Kediaman Jack)
Tempat : Di blog saya.

Kedatangan tuan-tuan dan puan-puan amat dialu-alukan.

Zara,

Kak Sha dah ada nama!!! Tak kosong pun. Hehehehe...

Hazami Bahrin said...

OMG!

This is totally a fucking joke baby!
U got me this time.

Hell yeah, if you want to get married, but didn't invite me, of course, I'm going to curse you hard.

LOL!


Hugs darling.
Take care, it's rainy season.
Better be careful.

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

YobSumo :

fahrin masih ok~
Tomok?

errrr...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cInTa aDrIaNa :

hahaha~
tak mungkin dik~
LOL!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

intanurulfateha (◡‿◡✿) :

hehehe~
baiks!

=p

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zella:

hehehe~
belum lagi~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

PiNk ButTeRfLy:

InsyaALLAH dear~

will never forget u!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

JiEjAh_DeEn :

hehehe~

harus kak~

=p

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sI tEDI:

terima kasih~

kompang dipalu, pengantin malu~

kih3~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ :

Hehehe~

Dah wish Weijie ya kak?

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ashie023 :

hahaha~

mesti~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

imHepPie :

sabarlah sayang~


=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Jard The Great :

hahaha~

mana ada Jard?

ish3~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

naz:

hahaha~

binti nya lain~

kih3~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli :

Jom Sha!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Lifesaver :

nanti aku antar kad kak~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

{lumut} :

muahaha~

kih3~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Samaira:

sumpah!
bukan sekarang~

kakaka~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cHeRyNa PiReS:

pergh!
dengan Jack Bass tu!

saya dengan Cristiano Ronaldo~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Hazami Bahrin:

Hahaha~
At least I'm gonna send proper card for u dude~


=]


Thanks dear~
Gonna take care as well~

qila~ said...

kalo chegu zara kawen,org nk jd flower gurl,hahaha..tau2 =P

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

qila~:

wokey!

kih3~

avid said...

haha..gua dah agak dah...
satu utk gua kalau betul2 kawin...ok?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

avid gunner :

baiklah!
gua takkan lupa kamu~

intan izani said...

sis pun banyak dpt jemputan...tapi jauh2 la, tak berkesempatan nak g~

khasyikelvin_ said...

lalalalala

oit!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

intan izani :

hehehe~

sama lah kak~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cik ian@aH Lian~:

hahaha~

apan lee said...

ceyt.aku ingat kau yg nak kahwin.huhu.
jgn lupa kad undangan untuk aku satu.
kalau betul betul jadi laa. ;P

chokio_nia said...

ingat akak nak kawen tadi..berdebar dah..haha

Paan Ovrtd said...

Tengah tunggu ni...

Anonymous said...

letak je nama aku
kekeke

Amal said...

hahhahhaa
letak name kite la sis.
ehhh~~~

Faizul said...

perlu.
nanti orang boleh isi kat tempat kosong tu.

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

kamu berubah karier yer...cik posmen =D

Tekkaus said...

Masih awal lagi untuk bersanding kan? Masih memilih lagi lah tu. :p

Mrs Poyo said...

trkejut ceq..igatkan mu yg nak kawin..heee!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

arque:

mesti la laling~

mesti jemput~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

chokio_nia :

akak pun berdebar~

tetiba~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Paan:

alamat?

kih3~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Fatt Chin Choy :

hahaha~

bleh~

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

paTonG kerTaS :

amboih~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

dude:

wokey!

nanti aku kirim~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Blog Anuar Kamaruddin™:

LOL!

hahaha~

posto2~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tekkaus :

hahaha~
betul2!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mira amair :

hahaha~

lama lagi~