Tuesday, November 03, 2009

"Zara, Berhenti Sajalah Menulis. Orang Semua Dah Bosan Dengan Cara Kau Tulis. Takde Seni Pun"

Hari ini aku letih.
Kerja bertambah di sekolah.
Tetapi aku gembira kerana aku sudah mempunyai tugasan untuk dibuat.



Ini aku ambil dari kotak komen dalam penulisan aku sebelum ini yang bertajuk,


Eh, aku mahu ketawa sebentar.
Boleh atau tidak?
Rasa mengantuk sebenarnya, aku mahu tidur.
Oh, lagu Nikki yang berjudul Cantik ini memang sedap.

Hari ini kerja aku adalah menggerakkan pelajar yang tidur ketika peperiksaan sedang berjalan. Untuk kertas Sejarah, aku masih boleh terima. Tetapi untuk kertas Matematik 1 dan 2, pelajar masih ada yang tidur, aku cuma mampu menggerakkan mereka agar menjawab soalan. Oh ya, dan menjerit juga dalam kelas. *Ketawa* Ada juga yang aku tolong untuk pelajar di kelas hujung, bukan memberi jawapan, tetapi menggalakkan mereka memikirkan jawapan.



Untuk yang meninggalkan komen begitu, maaf kerana buat kamu rasa bosan.
Cerita aku sekarang memang banyak berkisar kepada kehidupan aku di sekolah.
Maaf ya?
*senyum*

Zara : Kuih lompang yang aku bawa hari ini sudah habis dimakan oleh guru-guru. Hati aku gembira. Bersemangat untuk ke sekolah esok.


103 comments:

keSENGALan teserlah.. said...

adee jee nk bce kan..hehe..
nk gak taw ape perasaan seorang guru yg baru msok mengajar dan muda nieh..
=)

--- said...

haha~
k-un pon nak tergelak baca komen tuh..
maybe dia nak akak bermain2 dgn bahasa mcm dulu kot..
tapi,kalau main dgn bahasa mcm dulu,ada jugak yg xpuas ati kan..
manusia~
*konpius*

intan izani said...

biase lah tu...

jadi cikgu yg baik ok
keep up!

Shira said...

amboi pandainya orang yang tegur you tu. kalau pun dia tak nak baca, tak payah tegur macam tu. blog bukan platform untuk meraih readers, tapi meraih kepuasan kita bercerita.

Samaira said...

zara biarkn saje
biar dia terjun dgn labu2 nya hehe
ramai je yg nk baca
jeles kot hak3

intanurulfateha said...

.sedapnye kuih lompang!

.eh terasa mcm dgr bunyik kompang si comel dan si kosong lah!
.hahaha~

aku said...

ahaks..
kenapa dia begitu berani meninggalkan komen di blog yang dia rasa dia tak suka..
bermakna dia sedang membaca blog kamu zara sayang..
dia suka membaca cerita kamu tetapi dia cemburu blog kamu meriah tidak seperti dia..

p/s : setuju, blog tempat untuk kepuasan bercerita..

Tirana said...

orang bebas memberi komen sama macam kita bebas menulis apa yang kita terasa nak tulis di blog sendiri kan? ignore aje komen yang tidak membina..hehehe

DramaQueen said...

lately ni ramai betul aku baca komen2 yg agak membunuh mcm tu.. macam siamang je.. kalau dah bosan, buat ape baca. tutup je..klik pangkah tu..

malas la aku nak cakap. stock meluat nak muntah darah da.. dunia blog ni bukan besar pon.. kecik je.. kentut kut mana pon, kesudahnya nnt orang bau juga.

lara aisya said...

takpa zara aku masih lagi membaca karymu

NAA said...

kak zara..orang tuh jeles...!!

haha....chaiyok!!

tulis jer..kita nak baca...

faqhrule said...

kah kah kah

komen sebegitu yang patut buat kamu lagi bersemangat menulis zara!

Bro Framestone said...

he...23x
meh bro reply komen insan itu

"ko ingt ade ke org ke nk bace komen ko selain aku... tanpa aku... xde mknenye aku nk publish komen ko..

aku tahu ko nk cari popularity dui blog aku... so xsalah if aku publish komen ko dlm entry nie... biar sume org bace komen ko yg berseni n xwat org len bosan"

ok x komen yg bro reply nie

AiE bAhRi said...

Teruskan berkarya.Peduli apa orang kata.

PuanPepel said...

takde org nak baca hapenye,...
yg dok komen bjela2 ni xkan la dorg xbaca,...

biarkan je yang....yg baik ko amek.. yg xbest.... ko lempar jauh2...

chokio_nia said...

lah..ape kes..da tak tgl link..lantak jelah akak..ain ske je bace..keep it up ok..=)

sharamli said...

peminat seni yg mcm mn la kan si an0n tu..heee

ixora said...

Jangan berhenti menulis zara..niknorz akan rindui kamu..
tapi memang niknorz rindu tulisan zara pun..sekarang lagi sibuk tambah laptop kena curi..
xdapat la baca puitis si cikgu ni selalu..

***niknorz suka zara..lantak depa yang xsuka tuh..**

Cetusan said...

baguz la ada pengkritik setia..marah-marah sayang

beskot said...

mental ke ape org yg kasi komen tu??
xske xyah bc..
bkn ssh mn pon..
pastu xde rugi pape sbb xkne byr pon nk bc blog ni..

jd,sila abaikn mereka² yg jeles ngan kehidupan org laen..
INI AMARAN KERAS!!
jgn benti menulis k.hoho..



buku nota:
ak nk pau kacang.da lame x mkn..

Dak Wan® said...

Persetan jewr dgn komen camtu, publisiti murahan oleh SE ORG PENGECUT! Hahaha

Unknown said...

nak belajo seni lukis, g bengkel lukisan ye..nih cikgu zara ulang sekali lagi..nak belajo 'seni'lukis ..gi bengkel lukisan..sekian...ahahha..aku pong x paham aku komen mende nih..tapi asalkan bersangkut paut ngan seni..aaa..bolehlah kot...hahhha

wanita mutalib said...

pedulikan dia sayang..

yang kakak tahu, kakak senang membaca tulisan kamoo..

addict membaca tulisan kamoo..

iya..

dia cemburu mungkin..laman kecil nya tak semeriah laman indah kamoo..

kalu tak,mesti ada link nya kan..

tenang sayang..jadi cikgu yang baik..kakak mengikuti kisah kamu di sekolah :)

lumut said...

blog kamu..suke hati kamu la kan..
igt popia yerk!!=)

Unknown said...

Pedulikan dia!!!

teruskan menulis...don't stop.

hanya dia yg rasa mcm tu..

yg lain suka baca cerita hidup kamu..

cheryna zamrinor said...

dia masih buat begitu ye zara? walau sudah ditegur?

haaai..biarlah kalau otaknya letak di lutut kan?

ramai lagi yang mau membaca, tak pernah kata bosan pon?

ceksumolek's said...

alaa.. ignore jerk dari msg xtau sape tuh.. kalo xde org baca pun apa dia kesah?? apa yg sakit ati sangat..?? huhu~ kitorg blogger ada.. kitorg baca.. dont wori.. ^_^ sayang u lahh..!! hehee~

myQza said...

ekekkeke.. dia yg bosan libatkan org lain gak..

aku pun dapat komen yg hampagas semalam..

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

jelusi lah tu...abaikan je zara...kami suka membaca penulisanmu =)

lel said...

dia sorg je yg bosan
kami yg lain okeh je
:)

[z@ck] said...

bt bodo je zara..
klu dah bosan..napa dia still bc ko nye blog kan..dengki je lbih org2 macam ni.. haishhh

Nakamura Kazuki said...

zara sebenarnya dia tu jelousla..orang tak ske gi blog dia..pastu saja nak cari pasal...orang camtu kita buat derrrrg je..usah layan pun..selagi kita mahu tulis ,kita tulis, blog ini milik kita sendiri...biarlah apa kesenian yang kita lakarkan tak kira hasilkan lukisan buruk atau cantik..yang pasti hasilnya adalah kita yang tentukan sendiri..

Pisey said...

datang nak hip2 hooray pada cik zara supaya semangat selalu!!

*hugs*

=)

kEy said...

zara!
melawat arini!

ish...kejam bangat sih, sape yg kumen tuh,,,,....
zara! jadi cikgu key!

oranglidi said...

adus,, rilek2.. jangan peduli sangat orang cakap ape. hehe. peduli bila wa cakap je. hehehehehhe..

lu kan hensem

Pocket said...

kenapa cikgu zara plak yg nakkena mintak mahap?

tido masa subject math?
biasa lah tu, bila study memalam sampai tak tido, then dtg nak jwb soalan, tak paham. tak leh jawab, tido la :)
heheh,
pocket pernah wat.. so pasal tu pocket paham.. tp kira cikgu baik laa..
cikgu gerak jgak bangun,
kalau cikgu lain.. mesti diorang biorkan jee..
lantak la kamu nak fail ker hapee..

hehehe, besh mendengar citer guru guru sekalian:)

saffa said...

Huhu.. Klakar plak bila dia cakap blog Zara takder seni. Sejak bila plak Zara letak label blog Zara ni.. BLOG SENI ZARA. :P

Huhu. Maaf di terima! Ceewaahh! Apa plak membosankan, best lah baca pasal budak2 sekolah. Rindu plak dengan sekolah.

Daffodil D said...

nak kene rogol si anonymous nih!!!

avid said...

jealousy at its best..letak anonymous....takde telo btul....

farah said...

jeles la tu.

betul tak sayang?

:)

Anonymous said...

pukimak betul. asal ko tak sound jer "baca pun free, nak lebih2 lak"

Anonymous said...

jangan pedulik ape org kata..

Tekkaus said...

Saya rasa mungkin kerana dia iri hati kot! :P

Atiqah Adnan said...

teruskan menulis ye..
usaha tangga kejayaan..
biarkan akak tetap akan baca belog zara..

Anonymous said...

tp aku suka dik!

Mrs Poyo said...

ko tau tak zara..aku suka blog ko..jgn nak layan komen tah pape tu..
lagi 1 kan..dia bg komen kt blog ko..maknanya dia pn dok bc blog ko tu..sje skit ati..
hahahahahhaha1

FARYN said...

kalau tak suka..kenapa masih lagi baca dan tinggalkan komen..

pelik kan?

abaikan je...

jom makan kerepek sambil merepek-repek...

Aidy Shahiezad said...

kalau tak suka, masih gak dibaca hinga saat nie... pelik sungguh sang manusia...

rAtu saLju™ said...

anggap shja ia sbgai pembakar smngt mu...=)

Puan Ninie said...

wahhh sape insan seni yg kuang ajau sgt to syg????
eeeeeeeeeeee nak kena ni dia..

Amal said...

kite suke je akak cite pasal sekolah.
sbb kite tak pena ade pengalaman lagi.

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

keSENGALan teserlah.. :

hahaha~
TQ syg!

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

K~UN:

hahaha~

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

intan izani :

TQ sis!

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Rara :

setuju dengan Rara sayang~

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Samaira:

hahaha~

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cik intan (◡‿◡✿) :

hahaha~

kitorg tak bleh kompang2 lagi~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Puan Nina (DINina) :

benci tapi rindu namanya tu~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tirana:

hahaha~

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

GiGGLe GaL:

berak sekali mau kak?

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ct sarah :

TQ sis!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cInTa aDrIaNa:

tq sayang!

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

faqhrule:

sumpah~

makin aku galak nak menulis~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Framestone:

hehehe~
terbaiklah bro!

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

AiE bAhRi:

TQ bang!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mier@merr:

hahaha~

=p

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

chokio_nia:

TQ syg!

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli :

hahaha~

ntah~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ixora:

hehehe~

TQ syg!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zeqzeq:

hahaha~

betol gak~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Aku Beskot™:

eh, roti tak keras tau?

kih3~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Dak Wan:

hahaha~

agree bang!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ashie023 :

seni lah sgt aku ni~
hahha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Wanita Itu :

hahaha~

biarkan dia~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

{lumut}:

yosh!!

popia sedap!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Anike MK :

TQ laling!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cHeRyNa PiReS:

hahaha~

nak gelak laju2 kak~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Sumi-chan!

love u babe!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sI tEDI :

menyampah je org gitu~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Blog Anuar Kamaruddin™:

suka baca Nuar juga~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Noorlaila Mohamed Nor:

TQ dik laila!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

[z@ck]:

hahaha~

aku nak wat pandai~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Nakamura Kazuki:

TQ beb!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

pisey:

maceh darling!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

kEy:

kih3~


moh2~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

oranglidi:

eh, gua kan kacak?

hahha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Pocket:

hahaha~
terpaksa bang~
kih3~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

saffa:

hehehe~
maceh Saffa sayang~

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Daffodil D:

jom!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

avid gunner :

telo dia pecah beb~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

farah :

hahaha~

gamaknya~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

.palisevenfold.:

aku nak maki laju2~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Airland :

ku tak kisah woo~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tekkaus:

hahaha~

agaknya lah~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Lifesaver :

hahaha~

aku syg ko kak!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mira amair:

ceq sayang hang!!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

F A R Y N :

Jom!!

kerepek 5 kg!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Aidy Shahiezad :

ah, naam pun manusia bang~

=p

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

rAtu saLju™ :

insyaALLAH syg!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mEiZ SHA:

jom belasah dia sis!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

miSs siv :

ni yg nak ciom ni~

hehhee~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Buat Semua :

Terima kasih!!!

Anonymous said...

jenis orng kuat dengki mcm tueee lerrr hahaa