Monday, August 29, 2011

#29 #Ramadhan : 24 Tahun Nikmat Dunia.


Alhamdulillah.
Atas segala nikmat yang tidak terperi di atas dunia ini.
Atas nyawa yang entah di mana tersembunyi.
Atas bilangan tidak terkira rahmat yang diberi.

http://farm7.static.flickr.com/6027/5941290183_24f8468781.jpg
[Sumber gambar]

Terima kasih pada Puan Mulia dan Ketua Keluarga Hebat.
Terima kasih Mak dan Abah yang membesarkan.
Yang menerima buruk baik puteri sulung, cahaya mata pertama ini selama berpuluh tahun tanpa pernah menyisihkan serta tidak jemu untuk mendoakan manusia yang kadangkala tidak tahu bersyukur ini.

Terima kasih kepada adik-adik yang langsung tidak cakap apa-apa. Sekadar ucapan sudah memadai, tetapi tidak mengapa. Mungkin kalian tidak ingat bila tarikh Along dilahirkan ke dunia. Pastinya disebabkan kalian belum dilahirkan ketika itu.

Buat Pali Si Busuk.
Sahabat terbaik-pijak-kepala-sampai mati.
Terima kasih atas tulisan kamu yang sungguh menyentuh hati.
Aku pastinya tidak akan jumpa manusia lain sebaik kamu (dan sangat memahami) aku sebagai manusia di atas dunia ini yang berjaya mengekalkan garis persahabatan sehingga kini. Sudah empat tahun. Empat tahun sebenarnya sudah berlalu.


Buat kembar tersayang.
Ya, awak tahu siapa awak.
Tahun ketiga saya menerima ucapan itu dari awak wahai kembar.
Dan ya, tahun ketiga juga saya membuat ucapan serupa.

Buat kawan-kawan di Mukabuku, Twitter dan pengunjung Dunia Sebelah Zara, terima kasih atas ucapan yang penuh di dinding, penuh di garis masa dan di ruangan komentar yang mana kamu curahkan ucapan mesra. Terima kasih tidak terhingga kerana memberikan aku sedikit rasa manusia.

Selamat ulang tahun ke-24 Zara.
Tidak banyak yang aku minta.
Aku cuma mahu jadi lebih manusia.
Manusia yang mempunyai rasa.
Dan bukan beku selamanya.

Nota Kaki : Akan sibuk menguruskan dapur.

Zara : Selamat pulang beraya semua. Selamat atas segalanya.


3 comments:

manusia putih said...

SELAMAT HARI JADI CIKGU ZARA.. SEMOGA ALLAH MERAHMATI HIDUP CIKGU.. :)

Wadi AR said...

cikguuuuuuuuuuu, slmt ulg tahun dan salam lebaran.












tgn kanan sy gatal gatal la kak. petande apekah itu?

Unknown said...

selamat hari lahir n selamat hari raya cikgu..^^,