Wednesday, June 23, 2010

Suka Bila Orang Mengutuk Aku Bila Aku Sakit | Mana Kad Pengenalan Kamu Manusia Tanpa Nama?


Tidak disangka.
Kesakitan dan penderitaan aku adalah kegembiraan orang lain.
Tapi kalau setakat guna 'Anonymous' seperti dalam penulisan ini, aku hanya ketawa.


Sudah lama tidak menonton kartun ini. Lambat pula Sabtu nak muncul.
Buat manusia tanpa identiti yang menulis itu, aku memang tidak akan padam ulasan sesiapa.
Kata demokrasi kan?

Disebabkan aku telah bertenaga semula, mari aku jawab apa yang kau luahkan di ruangan komentar. Bukan apa, walaupun kaki aku kejang sewaktu berbual dengan teman aku tadi, ternampak ulasan kau buat aku ketawa berdekah-dekah. Kira hiburan di malam hari buat aku yang sakit ini. Sungguh! (sambil buat tangan konon-konon sedang angkat sumpah)

1. "baru sakit sikit, belum mati lagi. tu pun nak kecoh.pundek la."
 Eh, kalau mati, boleh tulis blog mesti perkara ajaib. Boleh masuk keajaiban dunia, publisiti meluas dan sebagainya. Lagi satu, ada perkataan yang aku tak faham dalam ayat kau tu. Ayat terakhir tu, apa maksudnya?

2. "lagi satu, ko yg pakai baju merah tu? memang gemok dr kecik ke? sampai skang gemok kan? kesian."
 Aku jujurnya, pelik bila orang kata mereka aksihan dengan tubuh badan aku. Aku suka dengan diri aku, aku jaga diri aku dengan baik walaupun kecederaan tidak dapat dielakkan. Tetapi, entahlah. Mari bersangka baik dan jawab soalan orang ini. Ya, aku yang pakai baju merah itu. Memang aku gemuk dari kecil. Ya, sampai sekarang juga aku masih gemuk. Kasihan kah?

3. "ko nak delete ni nanti kan? so, aku bleh kutuk2 kau lagi kan? nampak kau banyak kawan2 dgn blog2 sampah, cam blog kau gak neh. sampah la beb. lagu je nak sedap, ko tengok ke bola sepak?"
 Padam? Aku kalau padam ulasan orang pun secara terhormat. Macam mana padam secara terhormat? Satu, kalau orang promosi benda yang tidak kena mengena yang dia letak hampir di setiap ruang komentar aku. Dua, orang yang menjaja perkara pelik untuk menunjukkan dirinya kononnya tersangat istimewa sampai sanggup gunakan setiap blog yang aku letak di dalam Terowong sebagai tempat melunaskan nafsu meninggalkan komen 'membina' yang aku rasa tidak perlu.

Aku kawan dengan blog sampah? Sejak bila pula? Semua blog yang aku singgah, baca dan meninggalkan ulasan adalah blog yang aku suka. Jangan main suka mengatakan blog orang lain sampah, blog aku sampah tanpa meninggalkan pengenalan pada diri sendiri. Kalau blog aku blog sampah, kenapa kau datang baca ya? Aku percaya kau laju-laju mahu baca blog aku sampai terlupa untuk membawa kad pengenalan, sebab itu kau guna 'Anonymous'. Betulkan?

Lagu memang menarik. Ya, aku menonton Piala Dunia. Kenapa? Nak suruh aku sokong pasukan mana? Adakah kamu penjudi bola sepak? Nak ajak aku bertaruh ke? Maaf, aku tak minat.


"Tubuh mempunyai keinginan yang tidak kita ketahui. Mereka dipisahkan kerana alasan duniawi dan dipisahkan di hujung bumi. Namun jiwa tetap ada di tangan cinta, teruslah hidup sampai kematian datang dan menyeret mereka kepada Tuhan..." (Kahlil Gibran)
Nota Kaki :
1. Keadaan sudah pulih seperti biasa. Mendengar suara kawan itu buat aku lega. Sekurang-kurangnya penantian sejak semalam sudah berhasil.
2. Mengantuk, mahu berehat.
3. Ada dua perlawanan serentak malam ini. Alahai.

Zara : Terima kasih pada mereka yang mendoakan kesejahteraan aku. Buat kawan yang memberi nasihat secara berterusan di Twitter, sila rehat wahai teman. Kamu juga harus jaga diri sementara aku yang rapuh ini membina semula diri.

29 comments:

zzyqah said...

alahai mulut .. sedap bercakap tapi bila kena batang hidung sendiri sibuk pulak nak mengamuk .. hehehe

kenapa suka berdengki sedangkan diri sendiri tak reti bersyukur ? =)

Anonymous said...

@ Zqah Ail :

Ko merujuk pada tuan punya blog ni ke? Dia cepat panas kan? Boleh jadik geng la kau ni.

Jomlah kutuk dia ni lagi. Nanti aku dtg blog ko, kita sama2 pk nak kutuk Zara ni.

x-po said...

ika kita mahu orang hormat pendirian kita, kita kena hormat pendirian orang lain terlebih dahulu. Jangan cepat melatah.

nasihat untuk dua2 pihak..

-----------------------------
Pelikkah lelaki tidak minat tengok sukan?

Anonymous said...

@ x-po :

eleh ko cikgu cam pompuan ni gak kan? ko pun kena hentam tulis ayat2 kontroversi.takkan bekap cikgu yg tulis blog2 sampah camni sampai bila2.

Paan Ovrtd said...

Anon yang bacul : Ah...aku simpati dengan kau, mak bapak tak daftar nama. Haha!

Anem Arnamee said...

Salam zara:)

Anon nak glamour jugak tapi malu2 kot:P

*yang, tak sempat post entri novel on9 kamu hari tu, ku letak terus link promo di sidebar kanan blog ke, okke kan?:))

Anonymous said...

@ Paan :

apahal main mak bapak plak ni kau? pehal backing lord zara? awek kau ke?

Anonymous said...

@ Anem :

tak payah tolong pompuan camni la. bosan je dia ni. apa yg dia tulis semua sampah je. cube ko baca apa yg ZQAH AIL tulis atas tu.

stuju tak ko?

-M- said...

wa nak stuju dgn anon ni. ko tu zara, cikgu. nmpk kau ada baca blog cam hellioz,siap komen sume, jgn letak diri ko sampai tahpa camtu la.

ko jd follwer dia ke 400? bangga ek ko? kalo aku dah muntah. tak cermin diri tu cikgu ke?

Anonymous said...

@ -M-

sebab tu aku kata blog dia ni sampah. cam blog2 sampah lain yg dia g baca.

Paan Ovrtd said...

Anon : so, kalau dia awek aku, apa masalah? Kau jeles? Ecececey...pandai cemburu jugak kau ni eh?

Eh, malas ah layan kau lagi. Kang x pasal2 aku jadi bodoh sama mcm kau. Haha! Babai anon yg bacul...

Anonymous said...

@Paan :

ko tu yg bacul.letak gambar kencing adap dinding.

kalau lord zara ni awek ko, memang sama bodoh la korg dua2 ni.

Fiffy Hazirah said...

heran aku ngn anon ni. kalau x ske, xyah baca. siap jadi moderator sni lak. pengecut xnak guna nama sndiri. ceit.

tmukmkd said...

weh anon ko asyik lepak sini je.. lepak la blog aku lak. leh aku layan ko :D mhahaha

Hellioz said...

ANON!!!!!!!
meyh la layan gwa plak...
apsal lu jeles sgt ngan zara?

meyh la lepak blog gwa...
zara ni rakyat marhaen cm gwa jugak
dia kawan ngn semua org

bukan cam lu
xde kontol [oops, exception skjap ye zara]
mne link lu?

adesz
lu ni mesty anon yg prejudice, racists and ade semangat assabiah yg kaw2 an?
meyh la g blog gwa...
gyahahhhahaah~

forevershashasha said...

anon ni dah mcm mod kat blog ni plak..sume komen dia yg reply...:)

Ryoki said...

rajennyer cik anon jd mod... tkder blog sendri ker smpai blog org laen pon nk take over???

tmukmkd said...

woi hellioz jangan curi anon, aku dah cop dulu weh!

Rara said...

mulut tak jaga betul yang komen akak ni..tak patut tol

Verdict said...

ape kena si 'bukan sesiapa entah sesiapa' ni?

zara.. saya rasa dia ni sudah lama pendam perasaan. penah kena reject dulu.

tak puas hati, jangan simpan dalam lah anon. nak bertempur pon kasi asah senjata tajam2.

bercakap dengan hantu bukan ada manfaat pon. kehkehkeh

Secret Drifter said...

sabar cikgu zara... org yg dengki awk biasa la..

mesti ada manusia yg ingin musnahkan kita walaupun kita takde niat nak musnahkan mereka..

mcm akak sepang tu...

Nadia.Is.Cute said...

sabar ye zara. kadang-kadang memang susah nak berdialog dengan orang yang kurang matang. kalau cakap apa pun, ada saja jawapannya. ini jawapan anak remaja. mungkin anak murid cikgu yang cikgu tak tau. buat tak tau pun sakit dada. maka, biarkan saja anjing itu menyalak.

suara hati ini said...

haha..lawak la si "Anonymous" ..sudah terang lagi bersuluh lampu kalimantang yang si "Anonymous " ni jeles ngan penulis blog ini..sesuka ati je kata blog org lain....mulut bau longkang gak yek..dia jeles la tu blog dia x se"famous" blog ni..ramai2 gelak guling2 kat si"Anonymous" ni..haha..!!!!!!!!!!

RMJ said...

LEH TAHAN NGN ANON TU EK. DAH LE TAKDE BLOG, BYK BUNYI LAK. MAK BAPAK DIA PON BANGAN GK KOT TAK AJAR ANAK. ANON, KALO MAK KO BODO, KO LA AJAR MAK KO JADI BIJAK AJAR ANAK. NI ASIK NAK NGAJAR KT BLOG ORANG..PEGI AJAR MAK BAPAK KO CARA NAK DIDIK ANAK..MAK BAPAK ANON NI MST SAMA BANGANG NGN ANON NIH...

Azrul Hisham said...

Anon takde telur....

Cakap gebang...cuba letak link tengok...berani dekat keyboard boleh ar....pundek la anon ni...huh

PuanPepel said...

erk....saya ahli picisan saja.... xbrani nk join org2 pemes cm korg neh.... chow dlu.... gerunzz..

Rohana said...

bile tengok si ANON ni punye perangai, teringat SI MANGKUK HAYUN GEMOK SH dulu,,adakah orang sama?haha,,

Unknown said...

pelik betul dgn si anon tu. knp dia dengki sangat. over mcm beruk yang kena baling dgn batu oleh budak budak kecik dkt tepi highway. tak pergi sekolah ke? kurang ilmu agama kot sampai dengki dengki dengan orang sampai tahap nak memalukan orang. mintak mintak lah Allah bukak pintu hati dia ni supaya insaf sikit.

kak zara, sabar yea. :)

pesanan buat anon sempit : gunalah nama dan identiti yang sbnr kalau anda hebat sgt. seorang pengecut shj yang menyerang orang mggunakan identiti palsu.

Anonymous said...

eh angin pulak gua tengok anon bodoh otak simpan dalam peti besi berkunci yang dah hilang kunci!

IQ anda mesti tak sampai 10. retarded punye anon. kah kah kah!