Tuesday, June 22, 2010

Tutup Sehingga Sembuh - Selamat Tinggal - Salam Bahagia | Tiga Gadis Dalam Kenangan Bersama


Salam.
Tiada nafsu untuk menulis hari ini.
Semangat sudah terbang menjauh.
Rasa diri seperti sangat bangsat dan lahanat.
Duduk dan kaki tarik rapat-rapat.
Sakit kembali menagih setiap nafas yang dihela.
Dan kali ini aku betul-betul seorang.
Manusia yang benar-benar aku percaya kebelakangan ini sudah menjauh pergi.
Tabahlah wahai Zara.
Kenyataannya kau sudah kehilangan dia disebabkan sikap kau sendiri.
Bebal.


Ditutup daripada penulisan sehingga sembuh dari penyakit fizikal dan batin. Mungkin.
Maaf.


Sila teka yang mana satu aku. Ketawa.

Aku benci diri aku bila dalaman aku sakit dan tidak dapat dibendung. Fikiran aku melayang dan menerawang di saat aku memerlukan tumpuan yang sepatutnya.
1. Tercucuk diri sendiri dengan pisau sewaktu di dapur pagi tadi.
2. Hujan lebat hingga menutupi jalan tetapi aku memandu 130 km/j pagi tadi.
3. Kecederaan di kedua-dua belah kaki kembali akibat aku memakai semula kasut tinggi walaupun aku sepatutnya tidak dibenarkan berbuat demikian dalam masa terdekat.
4. Selsema dan demam sedikit akibat aku berlari dalam hujan pagi tadi. Air mata tidak akan kelihatan di dalam hujan, itu fakta yang aku letak dalam kepala.
5. Panggilan telefon dan pesanan ringkas yang aku hantar belum ada balasan, dan aku pasti aku tidak akan dapat balasannya. Maka, aku tutup sahaja telefon aku sekarang ini.
6. Terhantuk ke dinding hingga bengkak tadi.
7. Cuaca yang agak sejuk membuatkan otot-otot aku langsung tidak memberikan kerjasama.
8. Yang pasti, aku bukan di hospital atau di dalam liang lahad seperti yang diharap oleh orang yang berikrar tidak mengendahkan aku lagi. Tidak mengapa.

Nota Kaki :
1. Baru menerima carta pemarkahan Pendidikan Jasmani dan Kesihatan.
2. Tahniah Portugal malam tadi. Abang Cristiano Ronaldo, walaupun gol lambat, tidak mengapa.
3. Belajar kembali untuk menguruskan diri sendiri tanpa ada pendapat atau nasihat orang yang aku hormati.

Zara : Mengapa soalan aku tidak dijawab? Masih benci dan marah pada aku agaknya. Tidak mengapa, aku kerap mendongak ke atas sekarang ini. Biarlah air mata itu masuk semula ke dalam bebola mata. 

11 comments:

PuanPepel said...

yg baju merah!

nadyaharada said...

owh comelnye kamu zara.sgt keletah.hehe

Hellioz said...

closed

bila nak
OPEN neyh?

gyahahahahah~

Unknown said...

Baju merah kan kan kan?

jgn xngaku.haha!

NAZ said...

air mata pasti mengalir bila pandang kebawah semula :)

Loserama comicarama said...

@naz
oleh itu, sila pandang ke atas dan kedepan semula...air mata itu akan masuk ke dalam takungannya kembali.

@zara
pernah mengalami benda yang sama. mungkin ia akan bertaut kembali, mungkin tidak seperti apa yang terjadi pada aku.

andainya worst case senario terjadi pada kamu, sila terima dengan hati yang terbuka dan hentilah menyakiti diri sendiri.

kerana pada akhirnya jika dia tidak mahu bersua dengan kamu lagi, maknanya itu atas keputusan dia--atas kerugian dia--dan anda tidak rugi apa-apa.

Frodo Baggins said...

tutup jgn lelama ..
keh3x ...


>>___<<


mngkin dibalas nanti :)

Anonymous said...

baru sakit sikit, belum mati lagi. tu pun nak kecoh.pundek la.

Anonymous said...

lagi satu, ko yg pakai baju merah tu? memang gemok dr kecik ke? sampai skang gemok kan? kesian.

Anonymous said...

ko nak delete ni nanti kan? so, aku bleh kutuk2 kau lagi kan?

nampak kau banyak kawan2 dgn blog2 sampah, cam blog kau gak neh. sampah la beb. lagu je nak sedap, ko tengok ke bola sepak?

Anonymous said...

anonymous:kalau kau tak ske blog die or die,ko jgn bace boleh?ko ni gelabah mak enon tau x?die gemok ke ape ke,yg ko sebok sgt tu nape?dah allah bagi mcm tu.syukur jela..dasar ko ni prangai mcm setan...ishhhh
lagi satu,kalau ko rase belog die blog2 sampah,nape follower die ramai?ko ni bengap ke ape?siannnn aku tgk kau..terdeask la tuh..kak zara ni ok je aku tgk..ko yg lebey2 nape?