Sunday, October 11, 2009

Varicella : Bintik Ayam Merah Jambu Dan Ada Apa Dalam Balang Itu Sayang?

Aku terima panggilan telefon dari teman wanita yang kini isteri orang.

B : Zara, aku dapat tahu kamu kena bintik ayam yang berwarna merah jambu itu?
Aku : Ya, dan memang sangat sakit. Sila panggil aku Aiden. Emosi aku kurang stabil.

http://www.geocities.com/wela/ChickenPoxBabyCartoon.jpg
B : Bila sakit tukar nama ke sayang? Jangan begitu. Kamu masih kekasih aku.

Aku : Ya, aku harap begitu juga. Bagaimana hidup kamu?
B : Maksud kamu selepas kahwin?
Aku : Atau kamu sudah bercerai tanpa pengetahuan aku?
B : Mulut sungguh keji ya?
Aku : *gelak kecil* Jadi bagaimana?
B : Sungguh menggembirakan dan Jejaka memang sangat baik. Semalam dia bercerita tentang kawan dia yang mengingatkan aku pada kamu.
Aku : Apa dia?
B : Hati dalam balang (sila tekan untuk pembacaan lanjut) - aku percaya kamu masih ingat tentang itu.
Aku : Oh ya, aku masih ingat lagi. *gelak*
B : Jejaka beritahu yang kekasih kawan dia berikan bintang yang dilipat dalam balang sebagai kejutan di pagi hari. Jejaka tanya, apa aku akan beri pada dia.
Aku : Sudahnya, apa yang kamu cakap?
B : Aku senyap sahaja tapi pagi ini aku sudah letakkan sesuatu dalam balang buat dia.
Aku : Apa dia?
B : Aku letak jeruk sahaja. Senang.
Aku : *ketawa* Aku harap yang manis untuk buat dia tertawa.

http://baby411.typepad.com/.a/6a00d834b8c97353ef010536ccd518970c-800wi
(gambar penghargaan di SINI)

Zara : Selamat Ulang Tahun buat penulis blog yang aku panggil Jambu - Kriell. Sungguh rindu mendengar suara kamu tadi! Terima kasih dan semoga panjang umur, murah rezeki dan sentiasa gembira.

38 comments:

khairil said...

nnt bekas chicken pox bg nmpk lg seksi, hehe jgn risau =P

PuanPepel said...

ihi... suke jeruk.....

zara : cepat sembuh...nnti student tgk muke ko yg bintik2 tu...

Samaira said...

aku mahu jeruk itu boleh kakaka

lel said...

haha tak tefikir pulak
letak jeruk je~

cheryna zamrinor said...

orang tua2 cakap takleh letak jeruk atau mende2 macam. halwa kundur manis. anda bagi halwa kundur ke zara?:)

Pocket said...

jeruk kalu, basah yek?
yg kering tu bukan kira jeruk jgak ker?

jeruk buah kana:D

Unknown said...

jeruk apa? betik?

hehe.

Unknown said...

kene chicken pot ar?oooo....take care ar..jangan mengaru manyak sangat noona..

ceksumolek's said...

moge cepat sembuh..

Nizam Gtz said...

alamak!! Bintik2 ayam tu ayam kampung ker ayam karen??

Moga cepat sembuh ya!!

beskot said...

adeh..
smoge cepat smboh..
sori..
ak maseh x dpt tangkap psl cte balang tu..
lemau btol otak ni..

Unknown said...

harap cepat kebah...

Anonymous said...

kkkoookkkkk koookkkk kkookkkk...

beb, jom sabung ayam ;p

Anonymous said...

wah wah. aduyai kak. lmbtnye kena.
hehe.
xpe2 nnti nmpk comel :)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

khairil :

waduh2~

kamu ni Jambu~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

miera a.k.a merr:

huhuhu~
tak mau~
nak baik tanpa bintik~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Samaira :

boleh syg~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Noorlaila Mohamed Nor :

hahaha~
senang je~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cHeRyNa PiReS :

hehhee~
halwa tu ku tak pasti~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Pocket :

apa agaknya beza antara jeruk dengan asam ya?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

olin:

jeruk campur2 gamaknya~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ashie023:

tak menggaru langsung ni~
muahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

☺[ai][sUmi]☺Chan :

maceh sumi comel~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zamspotte :

ayam organik bang~
hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Aku Beskot™:

eh takpe2~
ayat aku bukan terbaik ni~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Ries Lee :

hehe~
maceh Ries~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

.palisevenfold.:

Jom!

berapa banyak duit kamu nak letak?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Ftyyhahh :

comel ke nanti?

aduyai~

Unknown said...

cepat2 sembuh yer zara...bukan jeruk dah tk bleh mkn ker..??

Paan Ovrtd said...

Yes! Sorang lagi dah kena dah...haha!

Get well soon!

Anonymous said...

Apa laaaaa yg diorang merepek nih.. :P

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Anonymous :

maaf kalau kamu kurang mengerti bahasa~

=)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

~La dOLce vyDa~:

terima kasih sayang~

entahlah~

ku kurang pasti~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Paan :

hahaha~

macam menang main apa je kamu ni~

maceh Paan!

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

aiden dah sembuh nnt, cari di farmasi gel mederma utk hilang parut2 ya =D

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Blog Anuar Kamaruddin™:

baik bang Nuar~
akan ku cari~

Anonymous said...

Apa lagi yg mahu dikerepekkan...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Anonymous:

Eh, kamu muncul lagi~
Aku cuma harap kamu bukan makhluk keji yang datang dari FB aku~

=)

Nak makan kerepek?
Sila beli sendiri.