Sunday, October 18, 2009

Cuba Fikirkan Apa Yang Kamu Mahu Saat Ini Sayang : Hakikatnya Aku Memang Sentiasa Seorang Perempuan

Menerima panggilan dari teman wanita yang kini isteri orang, B.

B : Betul ke kamu nak tutup blog?
Aku : Siapa kata aku nak tutup? Aku cuma nak peribadi (baca : private) bila aku mula mengajar. Itu pun belum pasti lagi.
B : Kenapa tiba-tiba nak buat begitu?
Aku : Tadi aku gunakan nama aku sebagai kata kunci (baca : keyword) di enjin-enjin carian,dan aku jumpa gambar-gambar aku serta sedikit maklumat peribadi. 
B : Dan kamu takut kalau ada pelajar yang mencari nama kamu? *gelak*
Aku : Mungkin, bukan boleh percaya sangat sekarang ini. Aku pun pernah buat macam tu pada pensyarah aku - walaupun tujuannya baik. *gelak*
B : Ikut kamu sayang, tapi fikirkanlah dulu. Kamu akan kehilangan tempat melepaskan perasaan dan melegakan tekanan yang gilakan bahasa. *gelak*
Aku : Sudah aku katakan ini hanya kemungkinan - aku sejujurnya lebih gemar menggila seperti biasa.

Buat pengunjung Dunia Sebelah Zara, tujuan aku meminta alamat surat elektronik kamu adalah sebagai pelan tindakan sokongan jika aku terpaksa melakukan apa yang aku nyatakan. InsyaALLAH, aku akan pastikan kehadiran aku di dunia maya ini tidak akan berakhir begitu sahaja. Buat masa ini dunia aku masih terbuka untuk pembacaan umum bersama kalian semua - menyulam cinta dan kasih sayang. Jika masih ada yang mahu meninggalkan alamat elektronik, sila tekan SINI dengan lembut dan penuh kasih sayang.

B : Cuba kamu fikirkan apa yang kamu saat ini sayang. Apa yang paling kamu nak?
Aku : Aku mahu tas tangan untuk di bawa ke sekolah. *gelak*

http://www.warming-global.net/wp-content/uploads/2009/06/des-handbag.jpg
(Gambar penghargaan di SINI)

B : Itu yang kamu mahu? Gila!
Aku : *gelak* Dah itu yang aku mahu, aku cuma jawab apa yang kamu tanya. *gelak*
B : Permainkan aku setiap kali ya? Sejak bila suka tas tangan?
Aku : Aku seorang perempuan yang bekerjaya. Aku fikir aku perlukan itu. *gelak*
B : Perempuan...
Aku : Hakikatnya aku memang seorang perempuan. *gelak*

Sedang memikirkan apakah tas tangan yang sesuai digayakan oleh seorang guru. Oh, dulu aku membawa tas tangan ke sekolah adalah disebabkan nilai markah yang diberikan atas penampilan - ketika Latihan Mengajar. Sewaktu aku menjadi guru ganti, aku tidak pernah membawa tas tangan. *gelak*

Zara : Sedang meneliti serta mengamati setiap penulisan di dalam surat khabar hujung minggu. Ada penulisan yang menyatakan Dr. Sheikh Muszaphar Shukor akan melangsungkan pertunangan pada 1 Januari 2010 dan bernikah pada 10 Oktober 2010 (Genap 3 tahun selepas dia ke angkasa). Tahniah buat beliau dan tiba-tiba hati rasa sayu. Eh, ini bukan ruangan gosip. *gelak*

64 comments:

faqhrule said...

jangan suka-suka tinngalkan tas tangan yang ada barangan barharga di sekolah nanti, tak semua yang kita sangka baik itu baik, bahaya itu tetap ada.

sangat cemburu bila kamu sudah mula mengajar nanti, ada dua semester lagi untuk ditempuh! huh

Amal said...

skrg nak ape ye....
nak motor!
senang nak bergerak~
tp abah da tak nak belikan sbb motor lama tak dijaga dgn betul2..
=(

PuanPepel said...

nak posting gk.....sob sob..

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

pastikan beg tangan kamu disilang bila dipakai, nanti dirampok =D

♥♥ eija ♥♥ said...

ermmm.. zara

saya pun pendidik jugak..

kalau zara nak terlibat dgn blog nie..

zara boleh pakai nama samaran..

insyallah ape yang zara takutkan mungkin tak kan berlaku :)

Bro Framestone said...

he..23x xmintak kat bro pun...nk majuk 5minit...

cam bro mmg dah awal2 tahu...bro jrg buh nama bro yg sebenarnye dalam blog...if search kat internet pun ade sikit je nama bro he..23x

bukan ape... ade pihak tgh memerhatikan bro dulu... sebab tue bro tutup satu blog yg mmg terpampang nama bro... (blog nie bro xpernah promote tp ade hit yg tgi dulu)

bukan ape..takut ade pihak yg akan mempergunakan untuk menjatuhkan bro di masa hadapan... close the case... biar yg tahu je tahu... tgu la kedtgan bro kembali ke dalam arena ....... (biar la sekdar tnda tanya)

leps nie jd cikgu popular gitew la ek

Unknown said...

selamat petang cikgu zara~

lel said...

saya ada banyak handbag
nak satu?
hee~

Cetusan said...

ambil..yang postif..70%

tolak 30%

ixora said...

selamat pagi cikgu!!

keSENGALan teserlah.. said...

oohh cikgu..
haha..
mesty akak jd cikgu yg slumber yaya...

intan izani said...

zara,
takut anak murid baca blog zara eh
hehehe...

apepun keputusan zara
private atau tidak
jgn lupe invite akak eh..

;)

Unknown said...

aku pong baru je beli beg tangan tadi..ngan kasut..ahahha..ader majlis baru nak beli segala...

oh ye..ambe ske lagu guru malaysia tuh..lama x dengo...sejok x duk skolah nih, dah x sambut hari guru..sayu je rasa..aku rindukan skolahhhhhhhhhhhh

et said...

ermm..itu, beg yg petak keras2..oke tu..ley ltk fail byk2..kertas2 lg..tp, nnt nk ade buku2 latihan bdak2 lg..adoi~ byk tu..hek3..

xpernah google nme pensyarah ke..cekgu ke..x terpk plak..ngeee~
tp, hargai derg..jd, kalu de pape gosip pasal mrk, jarang sgt nk pcaye melainkn ade bukti kukuh..

jadi, kalu cik zara nnt jdik cekgu, jdi la cekgu yg baek2..nnt students pcaye sgt2 sme cik zara..pape gosip, insyaALLAH x bg kesan sgt..kan derg pcaye sme cekgu kesygn derg, cik zara..hek3..^^

Anonymous said...

nasib baik aku jarang letak pic
hehe

Anem Arnamee said...

Salam.
telah tiba mendarat di dunia bergaya.
paling tidak mcm itu, biar mcm
perempuan dalam seleksi slot samarinda.

p/s:google2, anem siap nmbo ** pun tersiar owh.;p

chokio_nia said...

ahaha..tas tangan diperbuat drpd guni mau??=)

sharamli said...

0rg xpenah ad tas tngn...hu3

apan lee said...

kalau family member 'google'ing name aku.then jumpe belog aku.alamatnye tutup la menatang tu.takut jugak aku. ;P

Samaira said...

aku berlengang saje ke mana2 hehe
x suke tas tangan kakaka

meo188 said...

take care :)

cheryna zamrinor said...

tas tangan yang sesuai ialah yang boleh muat pencil case, buku, dan telekung. trust me...anda perlu buat semuanya dalam satu masa yang sama. ooohhh...excited nye kak sha dengan dunia barumu nanti!!!!

myQza said...

dak zara.. selamat jadi cikgu.. :) ekekekekek.. ko dah jawab emel aku lom???

la la la la...

farah said...

sayang,

jom kita pergi shopping.

beli tas tangan sekali juga ya.

:)

Pocket said...

kalaupun pocket mungkin lambat,
tp pocket tetap nak menggatal disini dengan meninggalkan alamat surat menyurat peribadi pocket.
(Actually tak la peribadi sangat, simply tertera di profil pocket)

moga pocket buleh lagi bertandang dan menanya kabar cik zara yg sombong tak nak keja kat penang tu :D
heheheh

mo_aswan@yahoo.com

tas tangan? sila letakkan besi keras dibahagian bawah nya untuk tujuan melibas sesapa yg kurang hajar.
(Kalau boleh berat dan berbucu tajam, cam dua kilo besi berduri gitu)

beskot said...

ye ke bahye??
nk try search psl ak la..
mntk² xde..cuak².fuh~

Tekkaus said...

Bahasa itu tentu ada...tapi kita kena berwaspada juga kan! :)

Anonymous said...

emm nmpknyer kebrgklain sgt2 tinggi utk diprivate nie ok akan didrop page my emel ..bye cikgu..

puding roti said...

zara, jgn tutup ye. pe pun kita dh tempek email kita

keep it touch ye cikgu zara!

husni said...

whose bakal mendidik..skg masih dalam didikan lagi..huhu...tak lama lagi...tak sabar nak masuk alam persekolahan pula...

Pais Mais said...

terima kasih cikgu...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

faqhrule:

hehehe~
jangan cemburu~
insyaALLAH, nasib kamu lebih baik~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

miSs siv:

jangan~

nanti kamu merempit cam kak ni dik~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

miera a.k.a merr :

sabar syg~

sabar ya?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

hehehe~
baik Nuar!

akan ku buat~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cik eja^_^:

thanks a lot sis!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Framestone :

pergh!
bro diperhatikan?
takut gila seh~
huhuhu~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Ries Lee;

sama2 sayang~

=)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Noorlaila Mohamed Nor:

sila bungkus dan hantar laju2 dik~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zeqzeq :

thanks!

=)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ixora :

thanks sis!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

keSENGALan teserlah..:

hahaha~
mungkin~

mau jadi student kak?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

intan izani:

hahaha~
kalau baca dan senyap2 takpe kak~
jangan spread news kat sekolah cukup~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ashie023 :

ashie~
jadilah penaja gua~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

et :

sila Google nama pensyarah kamu dik~
hahaa~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Fatt Chin Choy:

muahaha


kat FB ada~

=)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

arnamee :

salam~
hehehe~

alahai~
tak mau seksi~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

chokio_nia:

asalkan kukuh~

ku layan~

kih kih~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli :

ku pasti akmu akan ada satu~

hehehe~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

arque :

hahaha~

sila try if nama kamu muncul~

hehehe~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Samaira:

hahaha~

ku suka beg~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

meo188:

TQ bro!

=)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cHeRyNa PiReS:

hehehe~

ku juga excited bangat kak~

=)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sI tEDI:

emel apakah wei?

tak dapat pon~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

farah:

Jom!!

hehehe~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Pocket :

pergh!
kalau kena libas camtu~
mau masuk hospital~
kalau tak, udah kena duduk bilik lain~
hehehe~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Aku Beskot™:

ada wei~
ada~
woot!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tekkaus :

betul tu bang!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Uruchimaru @ kf:

Take care KF!

=)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

puding roti :

thanks Puding!

hehehe~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

wh0se :

tahniah whose!

mari bersama2~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Pais Chaos:

sama2 anak muridku~

hahaha~

hidayah said...

tak berapa nak suka tas tangan. kenapa ekkkk?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

hidayah :

berat kot?

atau rimas?