Thursday, October 29, 2009

Sahabat, Kalau Kamu Baca Ini, Aku Mahu Kamu Tahu Yang Aku Sedang Mencari Kamu Wahai Teman

Kamu teman.
Kamu sahabat.
Kamu sentiasa menjadi pendorong aku.

Tatkala aku ditimpa kesusahan, kesempitan, kamu pasti akan menarik aku agar aku kuat dan begitu juga sebaliknya.
Sejak bila sudah ada rahsia antara kita?
Sejak bila di antara kita sudah tiada nilai kepercayaan?

Sahabat, kamu paling mengerti aku.
Sekilas aku menidak akan kebenaran kamu akan cepat menghidu.
Panggilan telefon tidak berjawab, pesanan ringkas tidak berbalas.
Jangan buat aku nanar!

Sudah terlampau banyak yang aku hadapi sekarang.
Cinta yang buat aku kehilangan arah dan mencari kekuatan.
Pekerjaan yang aku sedang bina dengan bersungguh-sungguh.
Penat dan aku semakin hilang asas diri.
Tapi bila terkenangkan kamu yang hilang secara tiba-tiba, air mata aku mengalir.
Sumpah!

http://i259.photobucket.com/albums/hh283/mikka_12/coffee%20prince/cartoon6.jpg
[Gambar penghargaan di SINI]

Aku sedang menangis tatkala menulis ini buat kamu.
Aku buka Mukabuku tiada kamu.
Aku capai Si Merah mencari kamu juga tidak ketemu.
Aku menunggu di Skype juga kamu tidak muncul.
Air mata semakin deras mengalir.
Jangan seksa aku sahabat.

Jiwa aku semakin rapuh.
Tolong selamatkan aku.
Aku sendirian ketika ini.

Zara : Hati sedang rapuh. Hati sedang kosong. Aku benci bila aku jadi manusia terakhir dan langsung tiada kepentingan dalam hidup dia. Aku bukan yang terbaik buat dia lagi. Nampaknya aku perlu bercakap dengan Dinding Biru kembali.


46 comments:

et said...

kak zara..tabah2..mungkin kwn kak zara ade kepentingan laen..

jgn biarkan rase rapuh tu kuasai diri..jom, bangun..kuat2..sye tau kak zara kuat..

ktorg pon ade ni..menyokong kak zara dr blkg..kuat kak zara~

Pisey said...

ah.
macam sakit saja.
isk.

kamu ok cik zara?

Samaira said...

oit zara
nape nih
jgnla sedey
sobss
aku jd sedey juga nanti

myQza said...

dak zara : mungkin dia perlu sedikit masa.. beri dia sedikit ruang lagi..
InsyaAllah.. semuanya akan okey!

jangan menangis..

Puan Ninie said...

be tough ok dear..:)
kami kan ada buat kamu...

Anonymous said...

take my hand and welcome back to my life, buddy :)

Anonymous said...

dik...sabar ye..dia bz kot..nnt dia akan contact kamu

adie said...

dinding biru tidak boleh bercakap tetapi penyu biru boleh.hik3..

beskot said...

ak x pernah merasai benda ni..
tp yg ak tau,ko sedang begitu terseksa bkn..
sabar zara..
kentalkn hati..

mm said...

~jangan cepat besedih.. be positive k.. pahit, manis, masam, masin tulah dunia kehidupan.. ^^

faqhrule said...

saya tumpang simpati zara

Anonymous said...

sedihnye bace entri ni. sedih kan kawan yg selama ini ade tbe2 menjauh :(

Yang Benar, Kakak Perkara Rawak said...

Zara,
kadang-kadang kita ditinggalkan tanpa sebab.
Lalu kita jadi nanar.Gila.Tak tahu mana mahu mencari.Gila dan gila.
Dan kalau waktu itu,dia mungkin muncul,kita akan peluk dia kuat-kuat dan mahu dia janji,jangan pergi,jangan pergi,jangan lagi.
Tapi dia lebih selesa buat kita begini.Dan aku tahu,seorang pelari,terpaksa lari,apabila dikejar sesuatu yang tak tertanggung.Lari kerana lemah.Lari kerana mahukan kekuatan.Lari bukan kerana sengaja.

Biarkan dia seketika Zara.
Kuatkan semangat.
Suatu masa,dia akan sedar,betapa jauhnya dia pernah lari,dia tetap akan berbalik,pada kamu,dinding,tempat bersandar.Amin.

niesz said...

its ok..blajar dr pengalaman..xsemue bnda yg kite nk tu kite dpt..but pecaye la yg ade hikmah sebalik semue kejadian tu..

PuanPepel said...

sabar ye syg,....

be positive k...
sahabat will owez b sahabat...

bg masa yek....

[z@ck] said...

agaknya dia bz kot...ada keja ke..

cheryna zamrinor said...

mungkin dia takmo kaco zara di saat2 penting macam nieh. trust me, kak sha sendiri takmo mengganggu seseorang jika dia bz dengan kerja dan mau mulakan idup baru.

tabah ya!!!

NAZ said...

mungkin dia juga sama:) mungkin je la kan haha

Cetusan said...

ada sesapa yang tak sayang ZARa..

Mrs Poyo said...

awat jd lagu ni?
huuuuu!
ceq sdih jgk..

aku said...

owh zara sayang..
tabahkan hati mu ya sayang..
mungkin dia ada masalah dengan dirinya sendiri..
biarkan dia buat seketika..
bila sampai masanya..
dia akan cari kamu semula..

kuatkan semangat..

Nakamura Kazuki said...

sometimes is hard to make it true...tapi takpe sabar je..because sahabat yang baik tak kira di mana jua berada pasti akan mengingati kita sebagai teman karibnya...

Zara..tadi ambe nak masuk blog english mung tapi dah dibuat untuk yang invite..nape tak open je..so tak blehla nak jadi pembaca senyap lagi kat dunia sebelah sana..huhuhu

Tekkaus said...

Kadang-kala kita tidak boleh terlalu mengharapkan orang lain. Biarlah dirimu jadi kekuatan dan motivasi diri sendiri. :D

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

et :

Thanks Et~

Kamu buat Kak Kuat~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

pisey :

ku harap ku ok pisey sayang~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Samaira:

sedang mengumpul kekuatan ni sayang~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sI tEDI :

thanks a lot sis!!

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mEiZ SHA:

thanks sis!
minta hug boleh?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

.palisevenfold. :

Buddy!

Thanks sebab dah kembali!

Damn!

aku rindu!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Lifesaver:

aku yg contact dia kak~

haha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Mr PenyuBiru :

hehehe~

nak no tepon~

boleh?

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Aku Beskot™ :

aku sedang~

dan akan berusaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

NUai:

Thanks Nuai!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

faqhrule :

aku mau tumpang kugiran kamu boleh?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Ftyyhahh:

terpaksa terima kan dik?

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

penjenayah merah jambu. :

Terima kasih sayang~
aku rindu kamu~
aku sayang kamu~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

niesz:

Thanks dear!

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mier@merr:

aku sedang eblajar menerima~

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

[z@ck]:

=]

sudah diketahui sayang~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cHeRyNa PiReS:

mungkin juga kak~

aku sedang belajar untuk tabah juga~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

naz :

hahaha~

mungkin juag~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zeqzeq :

entah~

kurang pasti~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mira amair:

rindu kamu~

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Puan Nina (DINina):

Thanks a lot Puan Dina~

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Nakamura Kazuki:

alahai~
jangan lupa drop email tau?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tekkaus:

setuju dengan kamu bang~
aku akan berusaha lagi~