Thursday, August 20, 2009

Teringin Mempunyai Pengamal Perubatan Peribadi,Bolehkah Aku Memilih Mereka Ini?


Petang tadi menerima panggilan dari sahabat lama aku yang meminta izin untuk mengunjungi rumah. Alahai, mungkin disebabkan aku tidak berkesempatan untuk keluar dengannya semalam disebabkan oleh keadaan diri yang kurang sihat.

Yang paling menggembirakan, salah seorang daripada mereka, sudah hampir 7 tahun tidak bertemu. Sumpah, sangat lama. Hanya Pesanan Yahoo! (baca : Yahoo! Messenger), dan laman sesawang sosial seperti Friendster dan Mukabuku menjadi penghubung antara kami.

Disebabkan mereka telah menyatakan telah keluar berdua tanpa mengajak aku bersama hari ini atas dasar urusan lelaki, aku memboikot dengan hanya menghidangkan air walaupun terdapat permintaan untuk aku menyediakan mi bandung seperti selalu.

Dr. N : Ifah, takkan takde masak mi bandung?
Aku : Amboi, sedap sahaja anda. Takde.
Dr. N : Camni mahu balik lah. (terus bangun)
Aku : Amboi, sampai hati...



Ini Dr. N.
Ya, bakal doktor hasil keluaran dalam negara. Nampak kedudukan aku yang kurang stabil di situ? Mencuba untuk menggapai ketinggian yang sama dengan dia. Alahai, nampak sangat kurang sempurna penyamaran aku.



Ini Dr. S merangkap doktor peribadi secara maya.
Bakal doktor hasil keluaran luar negara, Russia.
Sudah hampir tujuh atau lapan tahun kali terakhir aku melihat dia di alam realiti.
Aduhai, Dr. S ini memang tinggi lampai, dari dulu lagi. Tiada penyamaran disini. *ketawa*

Mereka antara insan yang istimewa yang hadir dalam hidup aku. Jika aku kurang sihat secara peribadi atau masalah kesihatan mereka di sekeliling aku, aku cuma perlu menghubungi mereka dan bertanya tentang pandangan mereka sebagai bakal pengamal perubatan.

...dan aku lebih bersikap terbuka dengan Dr. S, mungkin disebabkan oleh faktor bangsa dan agama membuatkan aku lebih selesa berbicara mendapatkan pandangannya walaupun dia jauh dari bumi Malaysia. Dr. N lebih kepada pandangan peribadi berbanding masalah kesihatan. Lagi pula dia sudah menjadi milik orang...
*senyum*

Berbual dengan mereka petang tadi memang amat menghiburkan - dasar profesional terserlah. Mungkin ada yang beranggapan kedengaran agak gila bila menyentuh aspek seperti penjualan sperma (seperti yang aku inginkan), tetapi yang lainnya, seperti kembali ke sembilan tahun yang lepas, masih dapat berbual mesra tentang apa jua topik.

Isi penting hari ini - "Bilakah Ifah mahu kahwin disebabkan dia sudah menamatkan pengajian?"

Aduhai sahabat...
Lambat lagi. Apa pun, buat Dr. Shashi, selamat pulang tebang ke Russia minggu hadapan (25 Ogos 2009), buat Dr. Nafis, pulang berhati-hati ke kampus pada minggu hadapan juga!

Zara : Pulang ke kampus selatan untuk memulangkan jubah.

34 comments:

Karbon Kopie said...

senang la ek nanti kalo cik zara kurang sihat...kompem2 free jer ubat-ubatan nyer itu...;)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mRs.jUkoGYu :

hahaha~

harap2 nya begitu~

en_me said...

ammvoiii za, tingginyerr doktor s ittewww..

shima said...

wah.membe sume doctor.nanti zara leh dpt diskaun weyh kalu nak deliver baby.eh tetibe je kan.hehhe.

sharamli said...

ala..dah ad empunya ke dr.n..

Puan Ninie said...

hehehhe
janji ada DR kan dik
:)

sahabat tu penting!!

Atiqah Adnan said...

sesuai sekali jubah tu untuk zara..
heheh pasnie dah kena pulang tak dapat nak bergambar lagi dah.. huhuu

messyremo said...

haha~~

kamu konsisten ye pasal nk beli sperm~~

Mrs Poyo said...

saya nak doktor S jadi dktor peribadi saya..hohohoho..

Kapten Luffy said...

nak doktor peribadi kawen doktor ler

Anonymous said...

eh2 knp kamu paki jubah zara..!!!

*slmt berpose..

Anonymous said...

cara gak tu.

senang ko nak beranak nanti.

Paan Ovrtd said...

Hahahah! Dengan Dr S x berani plak menyamar...ni yang bagi komen ni pun bakal doktor gak ni kak....heh!

Pais Mais said...

dr tiggi sagt.. makan pe ye??

myQza said...

aku ingta jubah tu boleh di framekan sekali.. nampak sgt aku tak pernah pakai.. la la la la...

~ iza ~ said...

si kosong?
doktor hati ye?

:D

MOMMY CGG said...

zara:)
pasni bukan dunia sebelah zara lagi:) wink wink..tapi dunia pasangan zara:)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

en_me :

hahaha~

memang amat tinggi~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli :

sudah ada syg~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

shima:

hahaha~

baby kah?

mau mereka sambut buleh tak?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mEiZ SHA :

hahaha~

betul tu kak~

^_^

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

atiQah adNan :

betul tu kak~

mau pulangkan sudah~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

messyremo:

hahaha~

mestilah~

mahu jual ke Omar?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mira amair :

hahaha~

amboih~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Monkey D Luffy :

kalau tak kawen tak buleh ke?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

khaLifah feDi:

sengaja pakai sebab budak2 tu tak datang konvo aku~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

.palisevenfold.:

Busuk, lu tak nak jadi doktor kah?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Paan:

Kamu bakal doktor gak Paan?

akak mahu tempah kamu bleh?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Pais Chaos :

dia kata dia paling suka makan nasi~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

<< s| tED| >>:

relax jak Tedi~

^_^

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

~ Hariza ~ :

hahahaha~

si kosong itu hal lain~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

miEz haNeM:

hahaha~

aduyai~

tak mau tukar nama~

hahaha~

Anonymous said...

erm...erm...boleh kot!hehehe

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Lifesaver:

hahaha~

kamu nak doktor beranak tak kak?