Thursday, August 13, 2009

"Apa?! Kamu Kena Sula Bersama?!"


Kepala sudah berhenti berdengung - Jantung mula mengepam seperti biasa.
Tiada terjahan atau degupan yang luar biasa. Tiada lagi tisu yang bertaburan di lantai atau di dalam perut keranjang biru. Senyuman terukir, sujud syukur buat Yang Maha Kuasa.



Si Hitam berbunyi ganas tanda panggilan diterima daripada seorang yang ganas dalamannya.
Zahirnya mungkin mempengaruhi tetapi batinnya?
Siapa yang pernah menyentuhnya adalah lebih mengetahui.

B di hujung talian.
Hujan sedang mencurah-curah jatuh di kebun yang tidak tetap pendirian di sebelah rumah.

B : Aku dengar kamu tak sihat?
Aku : Dah bertambah baik dah, senang kata dah baik.
B : Jangan main-main, nak menghadiri konvokesyen, nanti muka macam tak siap.
Aku : Apa pula? Nak kena lempang?
B : (gelak) Eh, kamu sakit apa sebenarnya?
Aku : Aku selsema.
B : Apa dia?
Aku : Aku selsema! Berapa kotak tisu aku dah guna pun tak tahu.
B : Kamu kena sula bersama? Dengan siapa?!
Aku : (jerit dengan kuat) Gila ke apa? Kamu ingat ni cerita Semerah Padi main sula-sula?
Selsema!
B : Oh, bukan sula? (gelak)
Aku : Kalau kamu dengan Jejaka mahu kena sula bersama, aku rela buat demi kebahagiaan kalian berdua.(gelak)
B : Tidak mengapa. Kami ada cara sendiri. (gelak keji)
Aku : Kalau tak mengarut sehari tak boleh ya?
B : (ketawa berdekah) Aku nak jumpa kamu di kampus selatan. Sila beritahu bila kamu tiba.
Aku : Baik, mahu jumpa Jejaka juga!

Zara : Mahu sentiasa memandang ke hadapan dan tersenyum.


36 comments:

en_me said...

ammvoiiii, zara dah semboh tewww.. ehehe

myQza said...

ekekekekekke... kena cakap dengan terang dan jelas :P

ok! good dah sihat!!

Puan Ninie said...

hehehe
da bek ek?
:)

da anta alamat kat email akak blom nie?nak konvo da ni tau
:)

paiseh said...

macam skrip drama dah gua tengok~

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

terabagi dgn citer dialog tu sbb terkasima dgn empunya kasut pink purple tuh...kehkehkeh =P

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

en_me :

hehehe~

sudah sembuh en me~

ihiks~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

<< s| tED| >> :

hahaha~

baik syg!

^^

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

paiseh :

hahaha~

skrip drama ya?

adui~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mEiZ SHA :

hehehe~

ku dah lari laju2 gi antar tadi kak~

Ihiks~

^^

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

hahaha~

kasutnya pula Nuar~

Khin Hooi said...

oh man,, so funny.. haha .

Tirana said...

Handsomenya kasut2 dalam gambar tu..hehehe..awas takut kena sula kerana kasut..

Pais Mais said...

sula pkai kasut ke?? haha

zan xray said...

wah dah ok ye.. semoga ari yang cerah damn ceria menjelang konvo nnti mu dik

messyremo said...

alhamdulillah kamu sudah sihat~~

lepas ni bole berhoye2 di utm~(pnjm tardemark tedi)

hehe~~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

khinhooi :

hahaha~

well, u know me bro~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tirana :

hahaha~

benar kak~

^^

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Pais Chaos :

suka Pais~

^^

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zan-xray :

terima kasih bang~

aku menunggu barang dari Taiping nih~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

messyremo:

oho~

itu wajib!

Unknown said...

comel kasul..saya suke warna yg warna pink..

Bijen M. said...

anta sms suda..
jimat belanja..
msg pon smpai..
haha..

Anonymous said...

sula bersama atau sula secara berjemaah?hehhehee

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ashie023 :

hahaha~

silakan pakai~

^^

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

bijen moretti :

hahaha~

suka dengar suara~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Lifesaver :

hahaha~

mana lebih baik kak?

.ieLah. said...

suka kamu dah sihat syg!
jumpa nanti

Karbon Kopie said...

sihat da zara...semakin hari kurasakan,aku semakin jatuh cinta pada blogmu...;p

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

.ieLah. :

hehehe~

mesti mau jumpa!

aku mau nombor telepon mu syg!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mRs.jUkoGYu :

hehehe~

aku rela kak~

hehehe~

meh2, aku mau cinta kamu gaks~

sharamli said...

nak jumpa jgk...ekeke

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli :

drop phone ko Sha!

kat FB!

intanurulfateha said...

.sula bersama?
.heee kite pun ade care trsndiri gk! ;p

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cik intanurulfateha :

hahaha~

mau tau bleh tak syg?

hehehe~

Kapten Luffy said...

masih muda dah pekak

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Monkey D Luffy :

hahaha~