Monday, December 28, 2009

Diam! Jangan Meracuni Pawana Hati Lara Seorang Wanita Muda.


Diam.
Diam.
Senyap dan sunyi menyelubungi semesta yang indah berseri.
Aku hirup wangian yang indah menanti setiap kunjungan cinta yang hadir dalam diri.
Dalam hati.
Sendiri.

Aku manusia yang tahu erti sepi.
Aku manusia yang faham erti sendiri.
Jangan kamu kocak ketenangan yang aku dirikan dengan peluh yang memercik di dahi.
Jangan buat begini.
Pilu hati.

Berdiri.
Tegak, jangan senget ke kanan atau ke kiri.
Biarkan tahkta hati disirami air sejuk yang membeku pawana hati.
Hati mahu senyum lagi.
Bibir mahu dikucup sekali.
Dengan si pemanis hati yang gemar dicumbui.
Bayi.

Aku mungkin lemah dalam erti kata dicuri dari rusuk kiri.
Tapi pernahkah hati itu kamu dasari?
Pernahkah kamu memungkinkan satu pengembaraan dan mencari?
Pergolakan, persengkataan ditolak ke tepi.
Biar ia mati.

Masih sedang pegang bayi.
Menggendong bayi.
Wajah suci.
Hati murni.
Bayi.



Bukan bayi tuan punya diri.
Tidak, tolong jangan salah erti.
Maaf, aku mahu undur diri.

Kalian masih punya dua hari.
Sebelum tarikh pertandingan tamat seperti yang telah dijanji.
Pelukan, ciuman kasih sayang buat mereka yang di sini.
Setai pada kasih, ikatan hati.

Zara : Eh, adakah kalian perasan bahawa penulisan aku kali ini diakhiri dengan huruf I sahaja? Hati aku tertawa dengan kebetulan yang mungkin naif ini.

27 comments:

ape2 jer said...

comel baby tu
bape umur tu

Jard The Great said...

nk join kontes tppp..................... eh... joe ade join tak?

kawie2020 said...

hehehehehhe.. tumpang bertanya.. pawana tu aper? kawie x paham arr...

Tekkaus said...

War...dah ada anak ye Zara. :D

Anonymous said...

i? ehem3 zarax2 !

niesz said...

nk amik berkat yer..xlame lagi la tu..hihi..

Nakamura Kazuki said...

bayi tu cutela.....hahaha..macam si empunya yang memegangnya..hehehe

ezzati said...

bayi2..semenyaa comel skeali..aduhhh

Unknown said...

seperti si ibu mahu menyusukan anaknya...sudikah kamu??

haha!

mamai said...

sungguh comel bayi itu
kalau kamu punya pun tak mengapa...

Unknown said...

http://coffeecrackers.blogspot.com/

hans said...

zara
aku mimpi aku menang
kan?
hahahaha

Unknown said...

serupa mcm mak org la zara bila dukung baby tu..huhu

alysha_alia said...

salam.haha kak zara

yg disebelah kiri adalah perut.
hati dibahagian kanan.

(^_^)V

jgn marah.. heeeee

rAtu saLju™ said...

aku nak join contest tapi skng bz nak wat preparation beb...syg kamu!..tetap sukong kamu yang~

Cetusan said...

ada gaya mutu keunggulan dlm memeluk,

Atiqah Adnan said...

zara comel mengendong bayiii... hee~

Anonymous said...

phewit!!! jgn lupa pangku anak aku dik!

zella y said...

comelnyer baby...
zara dh tringin nk jd ibu??
kena kawen dulu heheheh

FARYN said...

aku jeles dgn mata baby yg boolat itu...

Unknown said...

da boley da jadi mak budak

Mrs Nurul said...

ko kuat je zara, tak macam aku lemah..

qila~ said...

uit,sme la en3 org yg l8test pn ade pic dgn bby..bby boy,bleh la kite b'besan kak,hahah...

Unknown said...

so cute...
cumel nye baby..

Aidi-Safuan said...

ada kontest ke?napa aidi-safuan tak perasan? haha...

[z@ck] said...

ada rupa mak org da..
apa lagi ZARA..
heehee

miss zahidah said...

macam anak patung la baby tu....