Wednesday, July 14, 2010

Tariq Lutfi - Cinta Akan Menyatukan Kita Dalam Kehidupan Yang Akan Datang Sayang


Tariq Lutfi.
Pelukis muda yang sedang membina empayar.
Memilih untuk jauh dari keluarga.
Untuk meneruskan cita-cita dan juga dekat dengan gadis yang dipuja.

"Jika cinta tidak dapat mengembalikan engkau kepada ku dalam kehidupan ini, pastilah cinta akan menyatukan kita dalam kehidupan yang akan datang." 
(Kahlil Gibran)

*******

“Macam mana awak tahu saya di sini?”

    “Teknologi Alisia, saya akan tahu dengan tepat”

    “Salah.”

    “Apa yang salah? Saya tidak akan lupa nama awak”

“Bukan Alisia”

    “Habis tu?”

    “Bukan Alisia, tapi Kak Alisia.”

    “Apa maksud awak?”

    “Kak Alisia, itu baru tepat”

    Tariq Lutfi melepaskan ketawa perlahan. Seperti mahu memperkecilkan apa yang dinyatakan oleh Alisia Rayyan. Lucu sekali wanita muda yang berdiri di hadapannya kini. Wajah yang dirindui selama ini meluahkan sesuatu yang tidak akan memberikan sebarang impak kepada dirinya.

    “Jadi, saya adik awak?”

    “Adik kepada seorang kakak”

    “Adik tidak akan pernah cakap dia cintakan kakaknya. Sayang mungkin, tapi bukan cinta”

    “Sebab itu, kita adik dan kakak sahaja”

    “Lawak!”

    “Tiada apa yang lucu, itu kenyataan.”

    “Saya cintakan awak. Tariq Lutfi cintakan Alisia Rayyan, bukan adik Tariq sayangkan Kak Alisia!”

    “Sudahlah Tariq. Kak nak gunakan gelanggang ini, sila ke tepi. Atau lebih baik, pulang sahaja”
    
“Saya datang untuk tunjukkan pada awak, saya bukan lagi budak lelaki yang mencintai seseorang secara senyap-senyap, tetapi saya lelaki dewasa yang cintakan wanita pujaannya”

    “Jangan memasang angan-angan lagi Tariq. Kak Alisia nak gunakan gelanggang. Sila ke tepi atau pergi”

*******

“Hello”

“Hi Alisia. Thanks for signed that form”

“No big deal. You should tell me about it earlier.”

“My bad, sorry.”

“It’s okay. Please meet Madam Badariah and settle everything with her”

“I will. Alisia...”

“Correction, Kak Alisia”
   
“Your feminine figure stirs up my heart”

“Watch out your mouth!”
   
“That back of yours is too beautiful, just like an amazing butterfly.”
   
“Enough Tariq, or else I’ll slap your face”
   
“Why don’t you turn and slap me?”

   
Alisia berpaling dan susuk tubuh tinggi lampai milik Tariq Lutfi sedang berdiri di belakangnya sambil tersenyum nipis melihat wajah terkejut dengan mata terbuntang milik gadis idaman yang menganggapnya sebagai adik lelaki. Betapa sakitnya perasaan itu apabila mengenangkan cinta pertama dia sedang berdiri di hadapan mata tetapi tidak mampu digapai.
   
“Dah berapa lama awak di belakang kak?”
   
“Baru sekejap sebenarnya. Awak leka bercakap, maka tidak sedar saya menghampiri awak”
   
“Lain kali jangan buat begitu dengan kak. Awak selesaikan segalanya dengan pegawai kolej, apa-apa hal telefon kak Alisia ya?”
   
“Dah nak balik?”
   
“Tak perlu buat suara lirih. Yes, I’m going back home. It’s Saturday lil bro”
   
“Why don’t you stay for awhile?”
   
“For what?”
   
“We’ve lunch together. Sebagai tanda terima kasih saya pada awak”
   
“No need. Ini tanggungjawab seorang kakak pada adik dia. Selamat tinggal Tariq”
   
“Tunggu Alisia!”

   
Gadis itu terus masuk ke dalam kereta miliknya dan bergegas pergi tanpa sebarang kata lagi. Sudah cukup dia mendengar kata-kata daripada  Tariq Lutfi. Semakin dilayan, semakin menjadi-jadi budak itu. Alisia risau dia kehilangan kesabaran yang pastinya semakin menipis ini.

Tariq Lutfi tersenyum dan menggelengkan kepala. Telefon milik peribadi dikeluarkan daripada poket seluar dan aplikasi Twitter dan Foursquare dibuka. Nama Alisia Rayyan dicari dan paparan wajah yang tersenyum manis itu ditatap puas sambil mengetap bibir.
   
“Alisia, you can run but you can’t hide. I’m going after you darling”


[Legasi Cinta Alisia Bab 31]

Salam semua.
Lebih pembacaan boleh diteruskan di pautan yang disediakan di bawah gambar. Oh ya, aku bakal bepergian selama 3 hari lagi. Kamu semua jaga diri ya?

Zara : Surat salah tarikh, aku yang bertempiaran.


3 comments:

HEMY said...

tengah layan setiap bab warkah kamu

ENCIK TIKUS said...

pergi mana ? harap selamat pergi and pulang :)

Angah said...

owhh saya akan mula menerokanye...