Monday, July 09, 2012

Tenang.


8 Julai 2012.
Ledang - TBS - KL Central - Padang Jawa, Shah Alam - SACC - Cala Qalisya Seksyen 7 - HR House Seksyen 7 - SACC - PKNS - TBS - Ledang. 

Itu perjalanan yang aku tempuh untuk sehari suntuk. Keluar dari rumah seawal jam 7.30 pagi dan kembali ke rumah bila jam menghampiri pukul 9.15 malam. Terima kasih kepada manusia-manusia yang aku kenal di alam maya (blog dan khususnya, Twitter) kerana banyak membantu aku yang kurang pengetahuan ini. Jadi, apa yang aku dapat dalam perjalanan panjang itu?

#01 - Aku dapat beli buku yang aku mahukan. Apa yang aku mahu tamak lagi apabila yang aku mahukan sudah dalam genggaman?

#02 - Bertemu dengan rakan-rakan maya yang sangat membantu. Bak kata Bella, aku bertuah sebab mengenali dan bertemu dengan manusia yang baik-baik. Farid, Nizam, Faliq, Muiz dan beberapa nama lain kalau aku tidak tersebut - terima kasih kalian.

#03 - Bertemu dengan kawan yang aku kenal selama hampir 4 tahun tanpa pernah bersua di alam realiti. Dapat bertemu sebelum dia terbang pulang ke tempat dia bakal memulakan kerjaya sebagai pengamal perubatan. Gembira bertemu anda doktor! (Setelah tidak menjadi pemilik sarkis lagi?)

#04 - Jumpa dengan bekas rakan sebilik di Tahun Akhir pengajian di UTM. Ah, dia antara manusia hebat yang aku akan kenang dalam hidup. Dia mengajar aku banyak benda dan ya, kali terakhir aku berjumpa dia dalam tahun 2009/2010 - makanya, banyak benda yang mahu diceritakan tetapi ah, kekangan masa.

#05 - Jumpa akhirnya setelah hampir setahun berlalu dengan adik kesayangan yang semakin cantik. Ya, sudah jadi peragawati dan sibuk dengan penggambaran, terima kasih sudi jumpa kakak yang selekeh ini. Terima kasih juga sudi bawa kakak ke rumah doktor itu semalam. Dan, kak suka dengan hadiah yang kamu berikan. Comel.

#06 - Banyak benda yang aku nak tulis. Tapi nanti sahaja. Buat masa ini, aku tinggalkan sekeping ini sahaja untuk kamu semua.

http://farm9.staticflickr.com/8010/7530655482_ab0bfafc44.jpg
[Flickr Aku]

Zara : Kamu tahu itu cinta apabila kamu mahu seseorang itu gembira, walaupun kamu bukan sebahagian daripada kegembiraan itu. (Shafaza Zara, 9 Julai 2012)

6 comments:

Unknown said...

Seronok dapat jumpa orang yg kita ingin jumpa. Kalau jumpa dgn org yg kita tak suka? huhu...

Nana S. said...

peragawati kak? hahaha. memang takkk xD adehh. lawak lawak. >.<

btw, yayyy! glad u like it :D

HEMY said...

apsal cam mengandung gambar kau tu zara oii..ahahahaha

reenapple said...

yeah... cam happy je bila tgok gmbartu... uhuhu.

Unknown said...

Glad to see u too. :)

Unknown said...

Glad to see u too zara. :)