Saturday, May 29, 2010

Twitter - Keluarga Kecil Khayalan Yang Aku Suka. Burung Biru Comel Jinak Menjadi Talian Penghubung.


Salam hujung minggu semua.
Oh, hari ini hari Sabtu.
Pagi tadi aku bangun sambil melompat kerana terfikir hari ini adalah Ahad.
Nampak sangat sudah hilang ingatan akibat otak sudah disimpan di Timur Malaysia.
Eh?


 Twitter Zara
Ini setakat jam 9.50 pagi 29 Mei 2010.

Twitter.
Oh, ini memang kegemaran aku selain Mukabuku dan blog. Satu-satunya tempat dimana aku boleh berhubung dengan sesiapa sahaja dan berkongsi pendapat dengan orang yang dikenali ataupun tidak. Dan ya, aku banyak jumpa orang baru yang berkongsi pendapat sesuatu isu setiap hari. Tidak kira ia serius atau sekadar suka-suka, ia menjadi medan bertukar rasa dan idea di kalangan manusia yang aku kenali.

Twitter untuk artis?
Aku juga adalah artis disebabkan aku memperjuangkan seni. Tetapi seni aku adalah berbentuk pendidikan di mana aku menggunakan ijazah yang aku terima di sekolah dan masyarakat umumnya. Ah, seni mengajar lain dari seni yang menjadi satu industri itu. Dan, ada beberapa orang artis yang sangat baik bila kita menulis sesuatu kepada mereka dan mereka peka dengan apa yang kita tulis. Contohnya, Altimet, Zahiril Adzim, Imran Ajmain dan Pete Teo. Yang lain, malas mahu berikan ulasan tentang mereka. 

Twitter untuk penulis blog?
Oh, ini memang.
Aku rapat dengan penulis blog yang sudi berada di dalam garis masa Twitter aku. Sebab halaman peminat di Mukabuku tidak cukup untuk kamu menjalinkan komunikasi kerana tidak semua orang punya Mukabuku. Twitter adalah satu alternatif baik yang aku suka. Ramai yang aku kenal di situ, maka, mahu menulis nama mereka adalah sesuatu yang mustahil pula. Nanti kalau terlepas pandang, ada yang terasa hati pula.

Keluarga Khayalan.
Aku ada abang tiri.
Ada makcik angkat.
Ada datuk comel.
Ada abang tiri punya jiran.
Ada macam-macam lagi.

Ketagihan.
Ketawa.
Pengakuan jujur - ya.
Aku menggunakan segala medium yang ada untuk mengemaskini status aku di Twitter. Telefon genggam, komputer riba dan pelbagai aplikasi yang ditawarkan bersamanya.

Skandal Twitter.
Itu adalah tanah kami semua. Ketawa.
Eh, aku tiada ulasan tentang yang ini, maaf.
Awas, di garis masa Twitter ramai wartawan gosip.
Ketawa.

Nota Kaki :
1. Ada 8 jemputan perkahwinan, tidak akan mampu hadiri semua. Maaf, aku pilih 4 terbaik dan terdekat.
2. Status di Mukabuku sudah jadi topik hangat di Twitter, gila.
3. Rindukan seseorang yang kali terakhir muncul malam tadi di skrin telefon aku.
4. Mahu bersiap untuk ke majlis perkahwinan, siapa mahu ikut?

Zara : Kadangkala, aku memilih senyap sebagai laluan terakhir aku dalam sesuatu perkara. Jangan pernah pelik kalau tiada kicauan dari manusia gila ini lagi. Selamat tinggal semua.

[Pertandingan] Tarikh Tutup : 31 Mei

7 comments:

adie said...

4 majlis ko nak pergi ari ni. dah macam acara jalan-jalan cari makan plak. hee..

p/s : datuk comel yg tak tahan tu.haha..

NAZ said...

saya mahu miliki nya juga

Munsyi said...

banyak sgt skandal di twitter tak elok utk kesihatan. =)

hans said...

hahahaha
eh,hadiah ko sah2 lah dah dapat
kan ku dah gtau ari tu
mak aku buat tabung 20 sen
hohoho

qaseh said...

memperjuangkan seni secara underground sgt bagus....

keluarga adalah segalanya untuk kita

mmg byk betul undangan kawin bulan june...tiap2 minggu ada...smapi 2, 3 umah satu hari...kenyang makan nasi minyak je lah

Nur Suaidah Bachok said...

siapakah scandal zara di twitter? hehehe :)

Zida said...

wah wah. bagus, hahaa :)