Saturday, September 08, 2012

Sama.


Dua gadis duduk bersebelahan sambil memerhatikan pengunjung ke pasar raya besar tanpa sempadan bayaran. Setiap dari mereka yang keluar masuk pastinya akan membawa beg besar yang mungkin boleh diteka isinya berdasarkan jenama yang tertera di beg yang dibimbit mereka. Ah, mana tahu masuk ZARA tapi bawa kasut jenama BATA? Manusia kan boleh menipu dengan gaya.

[Sumber gambar]

Gadis pertama pandang gadis kedua. Isyarat mata yang ditunjukkan membuatkan gadis kedua mengeluarkan telefon dari tas tangan berjenama Jimmy Choo. Dia pantas melarikan jari di atas skrin sentuh dan menghantar pesanan ke nombor yang diletakkan nama “Sayang”

Selang beberapa minit, telefonnya berbunyi dan si gadis kedua senyum kecil. Pesanan yang diterima ditayangkan di muka gadis pertama. Gadis pertama ketawa kecil dan mengeluarkan telefonnya pula. Lincah jari menulis menggunakan Samsung Galaxy Note dan hantar ke penerima dengan nama “Jejaka”. Dibiarkan sahaja buat beberapa ketika sambil menyedut Frappucino bersaiz venti – ini semua gara-gara dia baca Venti tulisan Redza Minhat yang kacak.

Telefon bergetar menandakan pesanan masuk. Gadis pertama ketawa riang dan menayangkan pesanan di muka gadis kedua yang turut ketawa bersama. Apa pesanan yang mereka berdua terima?

                 “Mestilah saya rindu awak sayangku. Selamanya, selamanya, selamanya”

Ya, dari lelaki yang sama kerana mereka saksi kecurangan manusia bertelur dua tetapi gagal gunakan akal dengan sempurna.

3 comments:

zaxx said...

uhuhuhu... curang yang difikir tersembunyi padahal terangan dh diketahui..:)

shandye. said...

tak mampu shopping di zara waima miliki paper bag zara pun tidak pernah.

huhu.

reenapple said...

Ah... gadis pertama dan kedua tentunya bersahabat baik. =..=

Aku senyum baca di penghujungnya.