Sunday, September 16, 2012

Gumiho.


Dia bukan setegar gadis-gadis lain yang gilakan Kpop. Benda begitu bukanlah sesuatu yang sungguh semasa bagi dia. Sejak dia di zaman universiti – zaman pinjam VCD kawan hinggalah beli VCD menggunakan kertas yang diselitkan di bawah pintu dan menghantar pesanan pada orang, menunggu di bawah kolej kediaman – sudah dia lalui. Jadi bila dia lihat BBNU semua baru mahu gilakan Korea – Kpop ini semua, dia gelak keji sahaja.

Gumiho – musang yang mempunyai sembilan nyawa – khabarnya cantik sehingga mampu buatkan manusia terpana dan terdapat sebiji manik di dalam diri yang menyembuhkan penyakit serta kesakitan. Gumiho kalau menangis boleh menyebabkan hujan tatkala cuaca sangat panas (wah! Kalaulah Gumiho itu benar wujud). Dia mengambil watak gumiho sebagai pengganti namanya bila berbicara. Bukannya sebab dia gilakan Korea, tapi ada sesuatu pada gumiho yang dia sangat suka.

[Sumber gambar]

Gumiho dia lain dari gumiho yang orang sangka dalam drama. Gumiho seperti dia perlukan Lucifer dan Luna pada waktu siang dan malam. Malangnya, Lucifer dan Luna dia hilang dan muncul entah bila masa, bila suka. Jadi, gumiho macam dia hanya menangis sendirian pada waktu malam supaya tidaklah ada orang lain ketahui kesakitannya menarik ekor (hingus?) bila dia menangis teruk macam orang gila.

Kesakitan yang dia rasa menemukan dia dengan manusia muka matang-tapi-umur kecil- dan menyukai kanak-kanak berbanding gadis berdada ranum dan penuh. Pedo namanya. Gumiho suka pada Pedo yang bertunjangkan arsitektur dalam jiwa tetapi menjadikan aksara mainan atas dunia (tidak termasuk fetisy nakal bersahaja).

Mungkin itu takdirnya.
Gumiho akan bergabung dengan manusia arsitektur.
Goncang kepala.

Peliharaan Adam Awraq.
1345 : 08 Mei 2012

Nota Kaki :
Hajat itu barangkali terkubur buat masa ini.

2 comments:

takky said...

jangan risau....
gumiho yg menulis ini pasti gembira sebab penderitaan dia x sia2 untuk memperoleh kebahagiaan....

shandye. said...

mohon muat-naik gambar-gambar jimbaan anda selekas mungkin.

(kesat darah dari hidung)