Monday, March 12, 2012

Pakai Itu Dengan Disiplin.


Peringatan : Ini tulisan berbentuk iklan.

Aku sudah menulis tiga kali sebelum ini tentang korset yang digunakan. Kesemuanya boleh dirujuk dalam halaman ini [tekan]. Ada banyak persoalan yang dikemukakan dan aku telah jawab dengan sedaya upaya, harapnya. Ada juga yang bertanyakan kepada aku sama ada pemakaian itu membantu atau tidak. Dan aku suka untuk menjawab soalan-soalan tersebut, di sini lagi :

11. Pakai korset boleh bagi ramping? Betul ke iklan-iklan dalam blog semua tu?
Meh sini aku beritahu.
Kalau kau baca betul-betul maklumat dalam  mana-mana blog ataupun iklan yang dipamerkan tentang korset PB, kebanyakannya aku rasa mereka akan nyatakan yang benda itu boleh menjadikan kau ramping. Tapi, bagaimana kau boleh dapatkan bentuk badan idaman kau tu? Hanya dengan pakai PB sahaja dalam masa 2 hingga 3 bulan dan kau terus meletup kalah model Victoria Secret?

Kenyataannya, kalau kau amalkan segala macam pil pelangsing ataupun makan makanan tambahan yang boleh mendorong kau untuk kurus adalah mengawal pemakanan. Itu yang paling utama. Kalau kau pakai korset PB atau korset apa sekalipun contohnya, tapi kau makan secara tak terkawal, agak-agak berkesan ke tidak? Jangan buat gila. Kalau boleh makan semua benda dan secara tiba-tiba tetap jadi kurus dan langsing, mohon kongsi dengan aku.

[Sumber gambar]

12. Macam mana awak boleh pakai korset tu setiap hari? Gigih eh?
Ini bukan soal gigih ke apa ke. Ini adalah soal disiplin. Macam mana kau boleh makan makanan tambahan setiap hari dengan waktu yang tepat dan pengambilan yang kau kena sukat? 

Rutin semata?
Rutin itu datangnya dari disiplin. 
Ya, disiplin yang tinggi pastinya.
Jadi, kalau kau boleh disiplin dalam mengambil makanan tambahan, maka aku percaya, kau boleh disiplin dalam pemakaian korset. Sebab benda ini kau pakai dari pagi, sebagai contohnya sebelum kau pergi kerja dan buka bila kau habis bekerja dalam 8 jam hingga 15 jam selepas itu. Banyak kali ke? Tidak kan? Pakai pagi, buka malam. Senang. 

13. Kalau masa makan, buka cangkuk pada korset boleh?
Boleh!
Siapa kata tak boleh?
Nak buka terus korset tu pun boleh. Tapi lepas tu kau janganlah merungut tak dapat hasil yang kau mahukan. Dah tu, kau bersusah payah pakai, tapi masa makan, kau buka korset tu dengan harapan kau boleh makan dengan banyak dan korset itu tidak menghalang kau makan. Kegilaan apakah ini? Jadi jangan merungut, meroyan dan merempan bila kau tidak dapat bentuk yang kau mahukan. Sebab macam aku pernah tulis sebelum ini, kita semua (bagi pengguna korset) - ada tujuan masing-masing, kenapa mereka pakai dengan bersusah payah, tahan nafas dan masukkan segala lemak tepu ke dalam pakaian itu?

Baiklah.
Setakat ini sahaja.
Aku kena kerja masa cuti sekolah ini.

Jika berminat, sila cari Kak Sha di sini ya?

2 comments:

CIK YAYA'NA said...

hehehe,, lemak sana sini,, :)

takky said...

anggap pakai korset mcm pkai baju n seluar dalam....
setiap hari kena pakai...
setiap masa kena pakai...

tapi kalau waktu tido pun pakai...
mmg den tabik spring...