Thursday, February 19, 2009

Belum Ada Album Lagi...


Lepas jumpa Prof Yusof, aku jumpa dengan Ramesh.
Ramesh sedang berbual lagi dengan junior Tahun 3, Wong namanya.
Wong asyik bertanyakan mengenai PSM.
Projek Sarjana Muda.
Dia nak cari penyelia.

Mantap.

Lepas aku dengan Ramesh tak berhenti-henti ceramah tentang PSM,
kami ajak dia jumpa Prof Aziz.
Kami cadangkan dia buat dengan Prof Aziz sebab dia kata dia tak nak kerja di bawah tekanan,
macam aku.

Selesai urusan dia dengan Prof Aziz.
Aku dan Ramesh tunggu di luar.
Kami berjalan bersama Wong.

Berbual sepanjang jalan.
Aku dan Ramesh menuju ke Meranti.
Kami tidak santap tengah hari tadi.

Kenapa kami tidak menyentuh juadah tengah hari?
Sebab Ayam Cincang (baca : Chicken Chop)

Sampai di Meranti.

Ramesh : Nak tempah?
Aku : Boleh juga.
Ramesh : Awak duduk sahaja, saya pergi.
Aku : Tak apa. Saya pergi sekali.

(....ke kedai Ayam Cincang....)

Pakcik : Nak makan apa nak? Ayam Cincang?
Aku : Ya pakcik. Nak dengan nasi sekali.
Pakcik : Nak berapa?
Aku : 3 pakcik. Nasi nak lebih.

Tiba-tiba makcik muncul....

Makcik : Rock, makan apa?
Aku : Makcik, jangan panggil saya macam tu. Makan Ayam Cincang.
Makcik : Memang Rock apa? Kan suara tu Rock.
Aku : (ketawa) ... Alahai makcik. Saya belum ada album lagi.
Kang saya buat makcik nak beli?
Makcik : (ketawa) Yang pirate ada?
Aku : (ketawa) ... Apakah?

Ada seseorang yang tidak puas hati...

Pakcik : Nasi 3 ya nak? Duduk meja mana?
Aku : B5 pakcik.
Pakcik : RM 17.40

Aku jalan ke tempat duduk semula dengan Ramesh.
Aku dengar pakcik tanya pada makcik.

Pakcik : Kenapa panggil dia Rock?
Makcik : Sebab .... (sila rujuk sini)


9 comments:

jiji najiy said...

pasni kalo terjumpe cek pah, kte pggil ROCK k x )
sweeeeett pe...
ngeeeehh~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

jiji najiy:

hahaha~

jangan sayang!

aduhai~

mrblind said...

macam ella lu ni..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mrblind :

sama ka bro?

apa plak?

aku amy lee...

eliza said...

rock pun best apa...hee

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

eliza:

betul tu dear!

ku memang rock!

Khin Hooi said...

alahai, mahalnye ayam cincang,,,

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Khin Hooi:

Tu 3 orang punya makan dear...
Kalau sorang..
Baru RM 5.80 (kalau ambil nasi)
Kalau tak..RM 5 jer~

syaftome said...

hahaha...
dah lama x makan ayam cincang...
kali terakhir...
aku makan kat kedai tue...
time konvo dulu...