Friday, June 26, 2009

"Kita Jual Orang Sahaja, Lagi Untung..."


Sekumpulan pelajar menemui aku.

"Cikgu masuk kumpulan kami ya?"

Aku tergamam.
Masuk kumpulan apa ini?

"Kumpulan apa?"

"Jualan masa Hari Terbuka dan Koperasi nanti cikgu. Cikgu sertai kami ya?"

"Kenapa saya?"

"Ala cikgu, Cikgu M ada, Cikgu Y ada"

"Nanti saya fikir. Awak jual apa?"

"Kita jual makanan cikgu. Macam - macam jenis makanan ada"

(dalam hati)
Siapa yang kena masak tu agaknya?
Mesti cikgu-cikgu ni sebab penggunaan api dan sebagainya dilarang kali ini.


"Nak untung banyak-banyak nanti cikgu."

"Jual orang lagi senang. Lagi banyak untung", jawab aku.

Aduhai...
Esok Hari Terbuka dan Koperasi sekolah.
Hari Sabtu pun kena datang sekolah.
Hari persekolahan yang diganti untuk Raya.

Ibu bapa bakal datang mengambil laporan kemajuan anak mereka.
...dan malangnya, setelah laporan diambil,
pelajar masih perlu tinggal di sekolah.
Wajib pulang jam 1.05 petang.
Kasihan.
^____^

12 comments:

.: Sugar-cRave :. said...

huhu...jual org?....;p

Atiqah Adnan said...

nak jual orang macamner tu dear...
heheh meh kita cari stok same-same..
heheee

Nizam Gtz said...

eh.. eh... ada translate blog kat sini... huhu, rajinnya kamu che'gu...

said...

Hari Terbuka--- teringat hari terbuka sewaktu sekolah menengah ku

hehehe

zahidah dihaz said...

wah2.....best nya...windu nak balik zaman sekolah lagi...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

♥«m!stAkêñ^!dêÑt!tÿ»♥ :

hahaha~

nak kena jual mak incik?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

tRuly tO be mYself 'Qa~ :

jom!

ramai orang yg layak nih!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zamspotte :

hahaha~

meh baca meh~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

[yAN!e][pUTraJAya] :

mesti best giler tu!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zAhiDah diHaz 17 :

hahaha~

meh sekolah meh~

Anonymous said...

ahh, aku tolong ko ahh.

jual konek. mau?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

.palisevenfold.:

gila anda