Tuesday, June 30, 2009

Kalau Susah Guna Jari, Korek Guna Pisau...


Aku menyiang ikan dengan jayanya.
Ikan cencaru.
Berjaket tebal laksana seorang wira.

Ikan perlu bersih.
Perlu disiang dengan cermat.
Segala isi perutnya harus dibuang.

Mak pandang aku.

"Dah bersihkan?"

"Dah Mak"

" Isi-isi perut? Kalau susah guna jari, korek guna pisaulah!
Jangan bagi ada yang tertinggal"

"Baik"

"Kau ni nak masak ke jadi doktor?"

"Kenapa Mak?"

"Cara kau pegang pisau, macam nak buat pembedahan"

"Ha?!"

Itu aku 3 tahun yang lepas.
Mula berjinak-jinak dengan masakan setelah mempunyai cinta pertama kononnya.
Akhirnya cinta memakan diri dan hati.
aku kini masih sendiri.
Alahai...

27 comments:

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

sedey lak part last tuh...

chill bebeh!

siang ikan byk2 lagi wokeh ;)

Unknown said...

don't wori...masih ramai yang sayang...

lavidalabelle said...

tidak mengapa sayang. 'mak mertua' menunggu 'menantu' pd setiap petang... hahaha



muaxxxxxx zara

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

hahaha~

last past tu dah jadik sejarah dah Nuar..dah tak kisah sangat skang~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Nadine :

Hope so Aunty~

IxoR@ said...

cian...ikan tu kena post mortem...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

i.am.belle :

hahaha~

ibu mertuaku bagi rambutan belle~

hahaha~

anda mau?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

IxoR@ :

hahaha~

tapi zara tak jahit semula kak~

hahaha~

Naz said...

jadi dinda masih belum berpunya??

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Naz :

hahaha~

belum kanda..=p

Naz said...

heheheh....

ader can... ;D

Meooo Comicore Club said...

xpe, jd doktor tue best tue.

jgn org ckp mcm nak menoreh getah dah ler. hhuhuhuhu :p

orang2.. said...

xpe2...
lpas ni sng la skit nk g tlong bkal mk.mrtua msk kt dpur..
kn??..
xla tercengang kt sinki 2..
hahaha..

Tijah said...

skrg sudah terallah? boleh la join csi...

k.e.r.i. said...

woi ape ni?
umur 19 baru start nak siang ikan?
hahahaha

Anonymous said...

susah guna jari, guna la...*censored*

jgn kantoi uda ler.

hak hak hak hak

Tirana said...

hehehe..memang susah tau siang ikan cencaru..sebab itulah kak tirana jarang beli ikan tu..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Naz:

hahaha~

ada can?

aduyai~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

meo188 :

hahaha~

kalau dah menoreh dan jadik pembunuh dah tu~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

orang2.. :

hahaha~

bolehlah Ameq..=)

kalau skang terkial2 lagi, memang kena tikam dgn mak aku nanti~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tijah :

aku jadik Grissom kak..

ko nak join?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

k.e.r.i.:

hahaha~

sila jangan dedahkan umur aku..

pang!!

itu secara serius ahh~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

.palisevenfold.:

oit!

perkataan apa yg censored tu?

amboi2~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tirana:

hahaha~

betul tu kak~

aku sangat tensen dengan jaketnya tu~

vidadarisakura said...

kesian ikan.
terseksa.


hee

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

vivi:

hahaha~

aku kan evil?

messyremo said...

haha..aku pernah cube siang ikan mase darjah lima...

abes lunyai ikan tu..sampai skang mak aku tak bagi aku siang ikan~~:P