Thursday, December 02, 2010

Kenapa Aku Suka Blog Aku Berbeza Dengan Adam Awraq Seksi Kerana Tiada Punggung


Salam semua.
Pagi-pagi lagi sudah bangun (sebenarnya serupa tidak tidur sejak kebelakangan ini). Ini disebabkan oleh keinginan untuk menjadi secomel panda dan terkenal sebagai duta WWF. Apa kau ingat kau seekor sahaja yang comel panda? Aku pun comel juga tahu? (Sila abaikan ayat ini kerana tuan punya blog dibawah pengaruh kafein yang tinggi)

Ketawa.
Baiklah.
Ada yang bertanya tentang kenapa aku suka blog aku. Dah kata blog aku, mestilah aku suka kan? Kalau tak suka, tidaklah aku hadap setiap hari tanpa rasa jemu (bukti obsesi kepada diri sendiri disebabkan tidak comel macam penulis blog lain).
Sengih.
Rasa keji pula menulis sedemikian rupa.

http://farm3.static.flickr.com/2482/3898514929_423af1ca50.jpg
[Gambar : Aku rasa nak pakai begini dan ambil gambar. Ada sesiapa nak tekan suka (baca : LIKE) ke?]

Baiklah. Untuk menjawab soalan kenapa aku suka blog aku, ini beberapa jawapan yang aku rasakan sesuai untuk menjadi bacaan umum tanpa sebarang tapisan.

Blog aku ibarat diri aku. 
Aku sayang diri aku. Maka, aku juga sayang blog aku.

Blog tempat aku meluahkan apa aku rasa - ruang terapi.
Ini tempat terapi terbaik. Jika sebelum ini aku selalu bercakap dengan dinding ataupun kawan-kawan yang celup-celup (maksudnya sekejap ada sekejap tiada), blog adalah tempat aku meluahkan segalanya (dan sejak ada kembar, aku boleh bercakap dengan kembar - seorang manusia seperti aku juga)

http://farm3.static.flickr.com/2545/3911199725_ea973f16c7_z.jpg
[Gambar : Kalau tiada terapi menarik, mungkin aku sudah jadi sebegini]

Sebab aku suka menulis.
Aku dah kurang bercakap agaknya.
Mungkin.
Sebab ini kan cuti sekolah, maka aku tidak ada kelas untuk dihadiri.
Senyum.

Kenal ramai orang.
Dengan blog memang aku kenal ramai orang. Jumpa ramai kawan baru dan lebih kenal tentang manusia itu sendiri.


Ini sebagai contoh.

Ada banyak lagi sebenarnya.
Tetapi agak peribadi.
Senyum.

Adam Awraq.
Kasihan beliau.


Ini Adam Awraq - buat sesiapa yang masih tidak mengenali beliau.

Kasihan Adam Awraq yang selalu menjadi bahan gurauan di kalangan keluarga dan teman-teman. Kalaulah beliau tahu beliau dikata-kata, kasihan suamiku itu. Heh!

Mak : Leceh betul kereta kau tiada punggung, Along.
Aku : Punggung Along dah cukup besar dah (ketawa)
Mak : Kau kereta ke?
Aku : (Gelak)

Disebabkan kereta Bonda masih di bengkel, maka beliau harus berpuas hati (dan aku tabah) untuk membeli segala barang keperluan seperti beras, minyak amsak dan sebagainya menggunakan kereta aku sebagai pengangkutan. Kereta Abah tiada disebabkan dia bawa ke sekolah.

Begitu juga apabila aku menghadiri kursus atau aktiviti yang memerlukan aku membawa Iman Kenzo (basikal aku) di dalam kereta.

Kawan : Lain kali beli kereta yang ada punggung.
Aku : Ada punggung lah ni.
Kawan : Punggung rata, lain kali beli yang punggung besar, senang letak basikal.
Aku : Ceh! Ni muat juga.
Kawan : Sayang kena tempat duduk.
Aku : Sebab itu beli yang kulit.
Kawan : Kalau tak mesti menangis bila minyak basikal menitis kan?
Aku : Tepat sekali!

Sekarang ini kalau mahu bawa Iman Kenzo di dalam Adam Awraq, aku akan alas dengan surat khabar tebal. Tidak sanggup melihatkan kecederaan di tempat duduknya. Senyum.

Baiklah.
Apa yang aku tulis hari ini?
Pening.

Nota Kaki :
1. Ada ambil gambar sebuah pokok yang comel. Nanti aku letak di Tumblr.
2. Tawaran untuk menulis tiba lagi, cuma aku tiada masa luang yang betul-betul kosong.
3. Menerima dua kejutan malam tadi. Terima kasih kembar, terima kasih kawan baik yang pendiam.

Zara : Kalau bertolak ansur itu sangat perlu dalam hidup, aku pasti ramai yang sudah berbunuhan akibat sikap jelik dan tamak orang yang tidak kenal peraturan. Diam. AKu kulum dalam-dalam segala sumpahan dan makian.

23 comments:

Paan Ovrtd said...

Adam Awraq lebih seksi kalau ditampal sticker Arsen... err... Manchester United. Hehe..

Unknown said...

Adam Awraq tu bukan takde punggung.. cuma punggung dia seksi ajer.. :D
aku nak kena bubuh nama kereta ku gak le
kuman "Panavia Tornado tengah Priming.." Entry

doyah said...

awwww. dgr nama pon dah cukp seksi :)

suffer8zine said...

heheh kesian adam tu

Terkini : Kucing Gemuk Popular

piNky LuCiA said...

hahaha. kerete seksi. nama pun seksi.

PuanPepel said...

kereta aku pun takde punggung..hee...tp ada tempat letak bsikal kt atas bumbung..

Unknown said...

wohaaa seksinya! eh! akak ada kmbar ke? baru tahu

Hizami Li said...

wah.
wah.
wah.
nama sedap2.
jeles.
XB

nanti kalau ada anak, nak mintak cikgu zara bagikan nama la.
haha.
boleh ?
XD

amar haziq said...

saya suka tulis blog

bila ada ramai orang komen..

rasa entri tu dihargai

=>

http://amarhaziq-ceritasaya.blogspot.com/

hans said...

aku pun suka blog aku
hehehehe

P/S : Baru Cadang Nak Jadikan Wayang Tu Macam Rumah Sendiri Tadi

Hazzy Ishak said...

kereta tu kan berstatus jantan, kira okay lah tu takde punggung.

velasrizal said...

wah ku de gak adam tapi kaler biru huhu

Kadar Baru Diskaun Saman Trafik Polis Di Raja Malaysia (PDRM) Bermula 1 Disember 2010

Azrul Hisham said...

sama la kita...kereta xde bontot jugak..ekeke :p


Jom guling-guling disini pula:

Azrul Hisham -My Real Life

Unknown said...

betul2 blog boleh jadi tempat terapi dan paling menarik bila kita kenal ramai orang. hehe :P

ieda Qema said...

sumpahan dan makian hanyalah angin lalu~ lalala~

fezaL Mohd said...

nama nk seksi je haha

Anonymous said...

nama keta sedap siot !

Anonymous said...

Kami sedikit kesulitan untuk berlangganan rss, dalam setiap kejadian aku buku menandai situs ini besar, sangat berguna plus diisi dengan informasi.

Anonymous said...

Awesome informasi, banyak terima kasih kepada penulis artikel. Ini bisa dimengerti bagi saya sekarang, efektivitas dan pentingnya adalah pikiran-boggling. Terima kasih sekali lagi dan semoga berhasil!

Anonymous said...

Pikir saya akan komentar dan mengatakan tema rapi, apakah Anda membuatnya sendiri? Benar-benar luar biasa!.

Anonymous said...

Sangat barang bagus..

qaseh said...

tahniah zara!! ur blog is awesome!!!

dulu akak x minat nak baca blog2 b'unsur2 personal... tp cara pndekatan penulisan zara tu sgt menarik lain dr yg lain... wpun byk kisah yg agak peribadi tp x nmpk pun mcm meluat nak baca... dulu akak rs sengal jer bc personal blog org... but u'r different!!! lgpn diselitkn dgn unsur2 yg m'bina jiwa insan... akak x da blog... lebih suka membaca dr menulis... KEEP up ur good writing!!!

Anonymous said...

Jelas ada banyak tahu tentang hal ini. Saya pikir Anda membuat beberapa poin baik di Fitur juga. Tetap bekerja, pekerjaan yang besar!