Wednesday, October 31, 2012

Jamuah Teh Dan BOLA | Kenapa Bukan Kopi?


Salam semua.
Ini ada satu pengumuman. 

Ingat lagi tulisan aku tentang BOLA - dan cerpen Jersi Nombor 7 aku? Kalau ingat baguslah. Kalau tak ingat, aku akan nyanyikan lagu "Tolong Ingatkan Aku" buat kalian dalam masa dua minit supaya kalian ingat. Ah, tekan saja pautan yang disediakan - mana tahu boleh segarkan kotak ingatan kalian tentang itu.

Baiklah, tanpa membuang masa, haruslah mahu berkongsi bahawa pelancaran BOLA akan diadakan pada hujung minggu ini dengan dibarisi kedatangan para penulis BOLA - sama ada secara nyata, ataupun virtual (gitu!). Aku letakkan apa yang terdapat di Mukabuku di sini. Untuk RSVP sila tekan [sini]

Majlis santai untuk melancar & meraikan antologi BOLA.

Buku BOLA akan dijual.

Beberapa penulis BOLA akan hadir!

Jamuan ringan disediakan.

Tarikh : 3 November 2012 (Sabtu)

Masa : 3.00 hingga 4.30 petang

Lokasi:
Silverfish Books
28-1 Jalan Telawi
Bangsar Baru, KL
Tel: (03) 22844837


SINOPSIS:
BOLA ialah kumpulan 19 cerpen Fixi yang diilhamkan oleh permainan yang adiktif ini. Ada hantaran lambung yang cantik, ada larian solo yang menggamit memori, dan sudah pasti ada bentesan keras yang layak dilayangkan kad merah.Buku ini dicetak hanya sekali pada Oktober 2012 dan 1,500 keping dihasilkan. Ia tidak akan dijual di kedai-kedai buku tapi hanya online dan di events sepanjang Oktober-Disember 2012.

http://fixi.com.my/wp-content/uploads/wpsc/product_images/9789670374161.jpg.jpg
[Sumber gambar : Laman sesawang Fixi. Boleh tempah di sini dan di majlis pelancaran nanti]

Jadi, insyaALLAH, siapa yang punya kesempatan untuk hadir - dijemput hadir. InsyaALLAH, aku akan datang sekali bagi meraikan majlis ini. Ada penulis - penulis hebat Fixi seperti Syaihan Syafiq, Nadia Khan, Raja Faisal, Shaz Johar, Faizal Sulaiman dan lain-lain bakal hadir khabarnya. Mana tahu anda peminat Amir Muhammad (aku merupakan peminat tegar dia sebenarnya - sejak aku nampak kelibat dia dengan Allahyarham Yasmin Ahmad) - kalian pastinya boleh bertemu Encik Amir, dia peramah. 

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/527945_10151565158140543_582930452_n.jpg
[Gambar : Kesayangan - kesayangan tulang belakang penulisan ini bakal hadir juga khabarnya. Tengah : Syaihan Syafiq (penulis BISIK) dan Faizal Sulaiman (novelis Fixi juga)]

Majlis ini kemungkinan bakal jadi majlis terakhir aku hadiri mengenai buku memandangkan aku semakin sibuk dengan urusan sekolah sehinggakan masa menulis semakin terhad. Barangkali BOLA akan jadi naskah terakhir aku menulis. Entahlah. Cuma, itu majlis yang aku sangat berharap akan bertemu dengan manusia - manusia yang banyak membantu aku sehingga tahap hari ini - membentuk siapa aku dalam menulis. Walaupun jujurnya, aku ternampak sesuatu yang aku kurang gemari saat aku menulis ini, aku percaya bahawa aku boleh mengharunginya dengan baik.

Oh, siapa yang dah beli BOLA dan mahu aku tandatangan (heh! Macam kau ada peminat) - boleh sahaja bawa ke Silverfish nanti. Aku pastinya tidak akan keberatan mahu turunkan tandatangan buat kalian semua.

Jumpa di sana.

Nota Kaki :
Kenapa jamuah teh? Saya nak jamuan kopi, Encik Amir. Lalalala.

Zara : Aku dengan Syaihan tengah pening nak pakai baju apa. Boleh? Hahaha :D